gummianka |
2008-08-06 12:39 |
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
layouten är ju ett rent plagiat av blocket, så att kopiera deras hemsida och byte en banner kanske tar en timmes jobb (om vi är generösa), men den bakomliggande kodningen kan väl i sig motivera priset.
En snabb kalkyl säger att 30000 SEK/800 SEK/Tim blir 37,5 Timmar, det skulle kunna vara normalt om betallösning ingår.
Men layouten bör kunan gå att göra lite mer orginell.
|
Är koden värd det?
Om personen säljer en copycat på blocket, hur vet man att scriptet är seriöst skrivet?
Det känns som markanden för annons sidor är mättad, kanske finns utrymme för någon unik nisch. Men annars ytterst tveksam. Att betala 30k för den där sidan, är samma sak att be och bli blåst.
Det jag menar om man kan kopiera blocket layout, då är man knappas särskilt seriöst som utvecklare.
|
Seriöst skrivet ? Hur menar du då ? Menar du hans sinnesstämning när han skrev scriptet/sidan ? Det är väl fungerande eller ickefungerande, och ska värderas därefter. Jag har inte kompetens att avgöra hur många timmar som ligger bakom, men 40 timmar, en arbetsvecka, är inte så jättemycket, säg att det tagit dubbelt så lång tid då måste ju kodaren sälja 2 uppsättningar av det innan det bär sig. Som med det mesta så måste man ju ta med utvecklingskostnader, investeringar, fasta kostnader såsom hyra, och så vidare, i pris till kund/er.
Jag kan också tycka/tro att marknaden för annonssiter är mättad, men det är ju inget utvecklaren tar hänsyn till.
Sen förstår jag inte alla ni som hänger här, varav en hel del är utvecklare gissar jag, varav många säger "det där är på tok för dyrt" här har ni världens chans att dra in säg 25k då på något ni menar att ni skapar på en kafferast...varför försitter ni en sån chans ?
|