![]() |
Citat:
Jag kommer att fira vår nationaldag i sällskap med goda vänner och picknick/kubb/brännboll/öl. |
Citat:
|
Citat:
|
Anthem med tommy körberg borde vara våran nationalsång. den är bättre :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Kände inget behöv av att fira ett land. Däremot tog jag med mig katten på MCn och träffade morsan,brorsan och några andra i Tantolunden i Sthlm för picknick. Det var trevligt. Mycket folk och poliser ute på vägen hem (~19) till Karlaplan och katten jamade som en ambulans fram och tebax. Men han gillade verkligen att få komma ut en rejäl stund och bara njuta i gräset. Så nu är jag trött i kroppen och kan säkert sova bra för att orka med morgondagens sysslor.
Min far är från Pakistan och min mor från Svergie så jag är väl en sån där hemsk sammhällsförstörare ;) (Fast inte muslim). Vifta med svenska flagga (hur banalt det än må vara)! Och gärna flera gånger om året. Ha en badhandduk i form av svenska flaggan. |
Citat:
När skall vi sluta slösa skattepengar för extremister skall få bajsa ut sin åsikt på gator och torg? Kan man inte hålla sina demostrationer utanför bebyggt område, bårde bli billigare då. Finns ett fint området på Värmdö som hetter myttinge, där kan man låta slöddret få hålla sina marscher till betydlig lägre kostnad. |
Nope
|
Var ledsen igår, körde omkring i Malmö och inte en enda flagga nånstans. Inte en enda affär på Svågertorp, inte en enda inne i stan som jag kunde se. En amerikansk affärsinnehavare som inte då och då stolt flaggar är otänkbart.
Vi borde dippa stockholmarnas påhittade nationaldag och i stället utlysa "Freedom Day" i enlighet med Futurama. En "Freedom Day" kan alla fira som älskar alla former av frihet, att vi bor i ett fritt land, att vi bor i ett land som kunde vara mer fritt, att vi inte bor i ett ofritt land, att vi är fria och xxx får göra yyy, att vi är fria och får protestera mot att xxx får göra yyy, att vi inte är fria nog att låta zzz istället göra xxx med yyy. Eller vad det nu månde vara. Freedom! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson