WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Islams vinst i sverige (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27844)

clonix 2008-03-12 05:00

Pitbull:

Mer eller mindre samtliga stora djurrättsorg.. över hela världen har riktat skarp kritik
på hur halal och kosher-slakt utförs både på slakterier och ute bland glada amatörer.

både muslimer och judar mfl. använder samma tekniker och enligt teorin OM det är rätt
utfört så ska djuret förlora medvetandet inom 5-10 sek. eftersom blodflödet till hjärnan
stoppas mer eller mindre omedelbart när halsvenerna blir avskurna.

För min del spelar det ingen roll om man är muslim, jude, kristen, tomte eller kines!
Det är metoden som jag anser är onödigt grym.

Använder man bultpistol och skjuter rätt så är djuret 100% hjärndött inom loppet
av millisekunder.och det finns ingen chans i världen att djuret kan vakna upp ur den medvetslösheten.

Tänker man efter så är 5-10 sekunder ganska lång tid...
Speciellt om man som kossa eller ett får som ligger där vid medvetande och med halsen av/uppskuren.

ponting 2008-03-12 06:22

FY! så hemskt! kan dom inte bli moderna??

WebboT 2008-03-12 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av Ara
Citat:

Ursprungligen postat av sasserdude
den är rätt gammal.. men grejjen är ju att det stämmer ju fortfarande..
tycker det är skrämmande.

frågan är va religion har med våldet i rosengård att göra?

allt? :ph34r:

Jawn 2008-03-12 10:00

Har själv jobbat på ett företag som ligger i rosengård och utifrån min egna syn så har fox news vinklat det här reportaget till 100%.
Visst det var iof för 5 år sen men reportaget är garanterat vinklat... men visst där är en hel del problem i rosengård...

Aerpe 2008-03-12 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av Quark
Citat:

Originally posted by -pitbull@Mar 11 2008, 18:21
Citat:

Originally posted by -Ara@Mar 11 2008, 18:14
Citat:

Ursprungligen postat av Aerpe
Den dagen jag inte för säga God Jul då är min gräns nådd.

Obligatoriskt HIV test borde införas, de som är HIV-positiva skall inte släppas in först det finns botemedel!

jag vet inte om man ska skratta eller gråta.

Svårt att ta en människa med sådana åsikter på allvar.

Det låter som taget från något mindre bruksamhälle som bokbussen har glömt att komma till.

Allmänbildning borde vara ett obligatoriskt kärnämne redan på lågstadiet...

Äh, låt dem hållas. Så länge väst-världen (grov generalisering, jag vet) propagerar för att alla muslimer är "onda" så kommer de okunniga att tro på det. Och det kommer att hålla på tills de hittar nästa "fiende" som de sedan kommer rikta all uppmärksamhet och kritik mot. Och som vattnet följer minsta motståndets väg så kommer de okunniga att följa den nya allmänna opinionen. Med repetition och vinklad information kan du påverka i stort sett vilken människa som helst.

Visst är det skrämmande att det är så enkelt att få en stor mängd människor att tycka på ett visst sätt?

Äh, det är bara att se hur London(Ja, staden) ser ut idag som tar in allt och alla.

clirre 2008-03-12 11:41

KarlRoos: Lite intressant att du gick på en skola med 70% invandrare till en på 100% invandrare och att det blev bättre :)

Säger kanske mer om definitionen "invandrare" än om något annat. För du är ju uppenbarligen invandrare själv.

Har för övrigt ett par kompisar som gick på SSB som jag gissar att du går på, det är ju knappast någon låginkomstskola som den i Kista. Man kanske slipper den synliga kriminaliteten i skolorna men det är en hel del smutsiga affärer där nere också. Ganska mycket skattesmitare om jag inte kommer ihåg helt fel.

Kanske bör förtydliga att det här meddelandet inte har några illasinnade undertoner eller pikar. Jag bara resonerar och observerar.

Aerpe: Du menar ekonomiskt blomstrande och ett affärscentrum och kulturcentrum utan motsvarighet. Ja förutom från tex New York som förstås är helt fritt från människor från andra länder än USA.

HIV-test...hmmm...Ja! Alla jäkla danskar borde fan HIV-testas innan de kommer till Sverige (eller vilka invandrare syftade du på?). Vi får omskola alla fluortanter till hiv-tanter som får kontrollera dem på Öresundsbron.

...och jag förtydligar även här (kan aldrig bli nog tydlig i dessa sammanhang) att detta meddelande är skrivet med en något ironisk underton.

Det är väl bara att inse att invandring av människor från andra länder och andra städer till en viss stad medför fördelar i form av nytänkande och nyskapande samt svårigheter i form av integrationsproblem när det går för snabbt. Tänk er vilken bortglömd bonnhåla Sverige skulle ha varit utan influenser från utlänningar under alla år.

Quark 2008-03-12 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte
Citat:

Ursprungligen postat av Quark
Jag är knappast expert på ämnet, men jag kan dra det jag vet att mina släktingar ha gjort.

*Bidragit till att tillverkande företag har kunnat leverera (arbetskraftinvandringen på 60- o 70-talet)
*Betalat skatt
*Startat företag och betalat mer skatt
*Skapat arbetstillfällen och därmed hjälpt staten att få in mer skattepengar
*Bidragit till att mångfaldiga matkulturen (är det nån som inte ätit pizza eller kebab i dagens Sverige?)
*Konsumerat

ja, listan är nog längre men jag orkar inte skriva mer

Just det. Där fick du rätt; du är inte expert och ditt yttrande tidigare, samt dessa exempel är tyvärr ren BS.

När du nämner 60-70-talet, så var det få muslimer som kom, men desto mer f.d. jugoslaver. Och ja, de fåtal var hårt arbetande personer. Tyvärr utgör de idag en bråkdel av alla muslimer som bor i landet idag! Hur som helst är alla andra punkterna inget speciellt; skatt skall alla bidra med, samt arbeta för sin tillvaro. Konsumerat? Vaddå? Extra mycket än svenskar, konsumerat lyxvaror? Ehhhh ....

Skapat arbetstillfällen? Kom igen! Du får det att låta som om de bidragit till Sveriges största företag. Du kan dock lägga till din lista svartjobben hos olika grossister, torghandlare mm.

*suck*

Jag hade hoppats slippa dra detta i detalj, men eftersom du tydligen saknar insikt i hur skattepengar används så får jag väl dra detta i korthet för dig. (Lär de sig ingenting i skolorna längre?)

Alla intäkter kommunen/staten får i skattepengar (skatt på lön, arbetsgivaravgifter, moms mm) bidrar till samhällets välfärd.
Detta hoppas jag att du förtår.

Även om den totala summan av skatt (lön, arbetsgivaravgifter mm) och momspengar (konsumtion) som just min familj bidragit med är väldigt liten jämfört med totalen så är den summan i absoluta tal ändå ett välkommet tillskott i kommunens och statens kassor. All privatkonsumtion bidrar med momsintäkter till staten och eftersom moms är detsamma som mervärdesskatt så är detta ett välkommet tillskott till statskassan. Nu har du lärt dig det hoppas jag.

Så du ser, det jag nämnde är faktiskt inte BS även om du med din kunskapsnivå tycker det. Om du kunde lära dig att se vad som döljer sig under ytan i vissa påståenden så hade du faktiskt kunnat dra dessa slutsatser själv, förutsatt att du haft de rätta kunskaperna naturligtvis.

På 60- och 70-talet flyttade STORA mängder muslimer till Sverige och Nordeuropa från fd Jugoslavien och Turkiet för att arbeta. Jag är själv från fd Jugoslavien (Makedonien) och jag är muslim. Jag vet hur många byar i Makedonien som i stort sett tömdes på muslimer (turkar, albaner mm) i samband med arbetskraftsinvandringen på 60- och 70-talen. Jag vet därför att jag ser hur många som semestrar i sina hemländer på somrarna och mina släktingar runtom i Europa har vänner och därmed koll på vilka som kommer varifrån.

Varför valde då så många minoriteter att lämna sina hemländer för att jobba i de kalla nordländerna?
Precis som pitbull sa, förföljelse och påtvingad assimilering. Alla skulle ha liknande namn (alla som inte hade efternamn som slutade på -ovski fick nu snällt lägga till detta), staten skulle äga all mark (kommunism i ett nötskal. Min farfar blev fråntagen all mark and det var inte bara några hektar), alla minoriteter diskriminerades (mer 99% av de som läste på universitet var makedonier, bara en handfull tillhörde minoriteter) mm mm.

Så jag ber dig att tänka till innan du dumförklarar dig själv. Det är onödigt tidsslöseri för många parter. Om du är nåt du är osäker på eller helt enkelt vill veta hur det egentligen ligger så är det faktiskt smartare att fråga än att slänga ur sig påståenden som du tror är sanna.

Jag baserar mina åsikter och påståenden på fakta för att föra en diskussion framåt och jag frågar när jag är osäker just för att få reda på mer fakta innan jag drar en slutsats. När jag pluggade matte och då särskilt logik fick jag lära mig att om man ska dra en korrekt slutsats så krävs det att ALLA premisser är sanna. Man ska inte gissa såvida inte tillfället kräver det, men det sker bara i väldigt speciella tillfällen. Detta är inte sådant tillfälle.

thezaugg 2008-03-12 18:30

Quark jag antar att du är invandrare?? Inte undra på att du argumenterar emot.

Jag tycker att indvandrare eller i allafall majoriteten skiter i sverige och lever som dem gjorde i sitt hemland utan att anpassa sig etc

muslimer ska anpassa sig till europa inte tvärtom

Här har ni mer riktig fakta om "muslimer" i Europa

http://uk.youtube.com/watch?v=y9dXGJ2rYdA

Dennis Holm 2008-03-12 18:58

men ta o skit ner er och väx upp.
utlänningar är inte sämre än svenskar.
svenskar är inte bättre än utlänningar
utlänningar är inte bättre än svenskar
svenskar är inte bättre än utlänningar.

men ser ju att flertalet behöver få lite mer erfarenheter och perspektiv och inte basera allt på något dåligt de varit med om.
bara för att en svensk inte betalar skatt så betyder inte det att alla skiter i det.
bara för att en invandrare inte betalar skatt betyder inte det att alla invandrare skiter i det.

tycker tråden ska låsas o tas bort. är ju helt klart SD propaganda på G in här.

Helix 2008-03-12 19:01

Quark - tyvärr hittar jag inget passande ord jag kan kalla dig på ett öppet forum.

Dina argument är långt ifrån sanna. Konsumtion är konsumtion, men du glömde nämna procentuellt hur många av de muslimer, eller vilka invandrare som helst, som konsumerar på grund av bidrag de får och lever av till 100%. Kanske skall du nämna hur många av de som kom på 60-70-talet som lever på sjukpensioner idag och varför? Det finns så mycket att säga om hur systemet manipuleras och du verkar vara en nött helt enkelt som likt många andra inte kan erkänna att ett problem finns. Att påstå att muslimerna har gjort så mycket för Sverige är bara strunt och det håller de flesta med, oavsett hur många argument du lägger fram. Du pratar om tillskott i stadskassan, men kom ihåg då att större delen av muslimerna skall jobba i Sverige för att försörja resten som sitter, inte har jobb och lever på bidrag (även om det ibland inte är deras fel). Om du bevisar att denna ekvation går plus i Sverige idag för statens räkning så kan vi diskutera vidare.

Sedan stuntar jag fullständigt i din farfar eller varför dina föräldrar kom hit. Irrelevenat i detta fall och din livshistora är föga intressant.

Som sista sak, skall jag bara varna dig för att jämföra kunskaper och utbildning, för även om jag håller på med hemsidor som hobby, så har jag en känsla av att jag slår dig på den punkten med hästlängder.

----

Allmänt kan jag bara säga att hotbilden och den negativa inställningen mot muslimer kommer nog inte försvinna i Europa på kortare perspektiv. Kanske man borde erkänna ibland att vissa kulturer på det hela inte fungerar ibland, även om själva individer kan göra det. Det vi ser bryta ut i Sverige har redan visat sig i andra delar av Europa och är inte på något sätt specifikt för Sverige. För ändring krävs det att båda sidorna ändrar sig, men tyvärr händelserna i världen komme rinte tillåta detta på ett långt tag till.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson