![]() |
Hej!
Detta är ett inlägg framförallt riktat till PRQ. Jag ringde er för några sekunder sedan, en av era medarbetare "Kristoffer" svarade. Jag presenterade mig artigt och förklarade att jag hade lite frågor ang. lite allt möjligt. Killen blir då tyst och jag frågar då - Har du tid att prata, eller vad hände? Svaret blir: - Nej, du får ringa imorron. Hej! "KLICK". Mitt väldigt seriösa intryck försvann väldigt omedelbart nu. "Vad i &!"&#?" Vänligen ring mig om detta vart något misstag eller liknande. Mvh Jim Nelin. Mob: 0737-586061 |
Brukar räkna 1:- watt /mån fast det är inte exakt på öre etc.
Du får räkna 1/4 eller 1/3 av watten du förbrukar måste du dra el för kyla till. Så drar du 100watt förbrukning på server så blir faktiska förbrukningen med kyla 125 eller 133 watt. |
Tänkte bara säga hur resultatet av allt detta vart.
Servern som inköptes var en HP ProLiant DL145 G3, ifrån Inwarehouse som jag först länkade till. Möjligt att denna byts ut i framtiden, men i dagsläget tror jag den räcker fint för oss. Co-Location kommer ske i Växjö, hos Patrikweb. Tack för helt underbar support, hjälp och kontakt Patrik! Guld värt! Extremt hjälpsam, kunnig och vänlig. Tog sig dessutom tid DIREKT när jag skrev till honom på IRC, inte några telefonköer eller minsta jidder... Det är SÅ det ska vara! Tack till alla som svarat i tråden med, nu har hjälp mig med väldigt mycket. Med vänliga hälsningar, Jim |
Citat:
Så dyrare i slutändan vet jag inte. Kanske om man inte har högt ställda krav från början. |
Citat:
Jag får väl skicka honom på charmkurs :). Jag slår dig en signal imorgon, med lite bättre telefonetikett den här gången (samt nyper Kristoffer i örat!). Funkar runt 8-snåret? Edit: Såg tiden nu och då låg jag och sov så det kan förklara det hela. Fast visst behövs den där charmkursen... |
Hej!
Befarar att det är lite för sent redan, varit i kontakt med Patrikweb under dagen och vi har kommit överrens om ett bra pris. Tack för att ni svarade iaf, befarar dock att det är lite försent denna gång. mvh Jim |
Inte ens om jag bjuder under Patrikweb? ... :-)
Men du har i alla fall en stående rabatt samt en gratismånad här utifall att något annat behov som vi kan fylla skulle uppstå. Bara att hänvisa till "sekreterarolyckan" så trillar poletten ner... |
Citat:
Där hängde jag inte riktigt med :) |
Notera smileyn... Fast visst vore det intressant om WN blev WNebay!
|
Citat:
Hade det varit löner som man bjuder om hade facket klagat =) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson