![]() |
Fick svar på ett mail till IIS nu... Är några dagar sen jag skickade dock...
Mitt Mail Citat:
Citat:
|
Jag tror faktiskt att advokaten som skrev brevet har gjort en korrekt bedömning av klientens begäran, det finns en chans att de får rätt. De använder Hotel Småland som text i märkesskyddet, du har angivit hotell i Småland på din sida och bör därmed rimligtvis använda hotellismaland.se, inte hotellsmaland.se. Som exempel kan nämnas att du med största sannolikhet aldrig skulle kunna använda domänen leviis.se för att länka till jeansbutiker.
Dessutom är det knappast ett hot att tala om vilka steg man avser att ta. Jag har svårt att se hur det skulle kunna vara en otillbörlig anmälan (till ATF i det här fallet) då de anser att de har rätt till domänen och har angivit sakskäl. Förbered dig på ATF, det är min gissning. Vem som vinner är däremot inget jag vill gissa på. |
En ATF kan jag ta, det jag är rädd för är att bli stämd. Ser ingen anledning att avsäga mig rätten till domänen som de vill, kan ju inte förlora mer än domänen vid en ATF.
Nån som har erfarenhet av ATF? Nåt man ska tänka på? |
Skit i o svara.. störst chans att dom skiter i att gå vidare med det då. Dom lär ju inse själva att dom inte kommer vinna. Var nog bara ett försök att skrämma av dig domänen. Jag skulle inte ge vika för män i kostym och slips som tror dom äger världen. Ciao
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag har plitat ner ett svar till advokaten nu... Är varken jurist eller journalist så det är lite hafsigt skrivet...
Ska skicka mailet imorgon så kom gärna med tips... Citat:
|
Jag skulle nog inte skicka det där; det är nog bättre att du låter bli.
|
Citat:
|
Svara inte utan att konsultera juridisk expertis. Allt du skriver kan vändas emot dig, även det du skriver här.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson