![]() |
Citat:
Nu är klockan bättre på dygnet...Tyckte nästan att jag skrev lite sluddrigt i föregående inlägg... :blink: Vad jag menade/menar är att det kommer att arbetas vidare med detta projekt nu under sommaren, och då med personer som besitter kunskap kring programering samt i övrigt relaterade områden... Eftersom ni,i huvudsak Christian & WebMazter som är delaktiga i denna tråd, tror på idén är ni mycket välkomna att i alla fall fungera som bollplank och tipsa om idéer.. Angående förslaget att "bjuda in" representanter från webbhotellen är mycket välkommet... Webbhotell samt övriga: Varsågod och skriv ner kommentarer, förslag och övriga tankar kring ämnet |
Har funderat kring idén och diskuterat med kollegor.
Gensvaren är överlag positiva, en del t.o.m. "vi åxå!". Helt klart är att jag engagerar mig i detta, fr.o.m. nu! Det är några frågor som jag fått och reflekterat över. För att inte riskera ev. spekulationer såsom kommersiellt egen-intresse o.dyl. (Faulty Towers-syndromet) kanske det vore en fördel om utvecklandet/realisering hålls på ett idéellt plan och även den slutgiltiga aktiva tjänsten? Netto-inkomster skulle kunna användas i en stöd-fond för ex; andra idéella projekt, stipendium o.dyl. inom/nära branschen? Jag vet inte... kanske är jag för snäll... men det vore fint att kunna omsätta "intellektuellt kapital" till något idéellt vars knoppar man kunde se gro och växa upp till något? (V.b. "resurser, så är det inga problem från min sida.) :) MVH: WebMazter :) |
Tanken är god, men hur påverkas kvalitén och framför allt varaktigheten med ett idéellt projekt?
Vilka får ta del av den fond som förvaltar inkomsterna?... Jag är alltid positivt inställd till förslag och idéer, men vill samtidigt överväga för- och nackdelar.. Tanken är/var inte att tjäna stora pengar på detta utan att endast få till en kvalitetsmärkning...Dom som skall tjäna på detta är väl webbhotellen och kunderna i första hand.. |
Det jag tänkte på, var "riskerna" med kommersiell drift...
Om man kan realisera projektet till en "helautomatisk" service, så kan ev. "vinstintresse/beroende/spekulationer" elimineras? Ev. avkastning kan delas ut i form av ex. stipendier & liknande. Kvalitét/varaktighet är upp till projekt-ansvarigas "förmågor" ;) MVH: WebMazter :) |
Ja, du har en poäng med detta...Något som får diskuteras mer under resans gång, absolut!..
Synpunkter från i första hand webbhotell efterlyses? ;) Maila eller PM:a om ni vill vara anonyma.. |
Enda synpunkten jag har angående en sådan guide är att den ska vara oberoende, inga webhotell skall kunna köpa bättre synlighet / plats / annonser, då tappar man relevans direkt.
En god lista med mer info än bara pris, det är det minsta som är intressant, vad är det för bolag som står bakom, två fjortonåringar som hyr server på webcows, eller är det gedigen utbildning och erfarenhet hos dom som sköter det ? var står servrarna, operatör, antal anställda, support, öppettider på supporten, responstid vid fel, egna servrar eller hyrda o.s.v. En sådan guide skulle bli unik, och unik på det sättet att den har mer info än alla andra som enbart inriktar sig på pris, som vi alla vet idag säger nada. // Håkan, Gate9 WebHosting / Redbone Networks (KPL AB) |
Tackar Decibel! :D
Ditt inlägg är emottaget...Och jag håller med om att den skall vara oberoende. Förmodligen ganska avgörande för den delen. Likaså håller jag med WebMazters inlägg om "kommersiellt egen-intresse"..Antingen tillämpar vi en fond, eller använder intäkterna oavkortat till vidareutveckling av nämnda portal. |
|
jag sitter även jag och planerar en sådan sida :)
dvs en webhotellsguide som tar steget förbi alla andra.. inte sagt att det inte kan finnas fler just webhotell är ju en ganska lömsk marknad (nåt för insider på trean kanske) [edit] det är privat projekt - dvs inget som drivs av mypay - så det var inte menat som nåt försök till reklam för övrigt så håller jag med Mats - intressant diskussion - och intressanta punkter du tar upp ställer man inga krav så kan man heller inte förvänta sig att få något.. som min mor alltid säger - "om du inte röstar när det är val ska du f*n inte gnälla över hur det styrs heller" - lite metaforiskt men ni hajjar nog |
I'm back!
Man kanske skulle registrera en gratis info, gratis utrymme, dela ut behörighet & sparka igång ett gemensamt project? *Gammal tråd rostar aldrig* ;) MVH: WebMazter :) Många bäckar små... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson