WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Prisjakt, skriv kontrakt med satan själv (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25331)

nifer 2007-11-29 09:20

Citat:

Originally posted by coredev@Nov 29 2007, 09:44

Jonas - allt det där låter jättebra, mer makt åt konsumenten! :-) Där håller jag verkligen med dig till 100%

MEN... däremot bör butiken alltid ha ett val om de vill vara med eller ej. Jag inser att det är en del av er affärsstrategi att man skall kunna hitta i princip hela marknaden på prisjakt, men nu har ni blivit så stora att ni inte behöver kidnappa webbbutiker längre. S

Det är en mycket svår balansgång mellan konsumenträtt och att se till sina kunders (webbutiker, i ert fall) bästa.

Citat:

Jonas - allt det där låter jättebra, mer makt åt konsumenten! :-) Där håller jag verkligen med dig till 100%
Roligt :)

Citat:

MEN... däremot bör butiken alltid ha ett val om de vill vara med eller ej.
De flesta som vill bli borttagna vill det för att de har fått ett antal 1:or av besökare som anser sig vara lurarade. Att undanhålla den informationen känns helt fel.

Citat:

Snarare är det så att ni är så stora att ni riskerar att få mycket badwill om en sån här grejj skulle blåsas upp av någon skandalsugen it-journalist.
Självklart är det så, men hellre det än få rubriker om att man skyddar butiker med dåliga omdöme ;)

//Jonas

klein 2007-11-29 09:59

Citat:

Originally posted by nifer@Nov 29 2007, 10:20

De flesta som vill bli borttagna vill det för att de har fått ett antal 1:or av besökare som anser sig vara lurarade. Att undanhålla den informationen känns helt fel.

Det är väl där felet ligger! Att ni dra alla över kam, i mitt fall handlar om en webbutik som inte har något omdöme alls. Jag kan förstå att man inte vill ha plocka bort dåliga butiker, för som du för man vill värna om konsument intressent.

Men när ni vägra att plocka bort en butik, som inte har något omdöme så bli man förvånad över vad det sunda förnuftet finns någonstans?

klein 2007-11-29 10:06

Citat:

Originally posted by nifer@Nov 29 2007, 10:12
Citat:

Men verkligeheten är ju något helt annat än det du påstår. Om en webbutik inte lämnar prisfiler till Er då?
Då scannar vi dem.

Citat:

Det är inte som PLUS i statliga televisionen , där man opartiska granskningar.
Hur kvaliteten är på Plus kan ju diskuteras ;)
Vi skulle aldrig gå med på en butiks krav att de skulle få styra över placeringarna på listan.

Citat:

Än att bara lite omdomönen som oftast är fejkade av butikägarna själva för att få sälja.
Naturligtvis skall man vara kritisk mot användare som bara har gett en 10:a i betyg, men det är lätt att kolla hos oss (bara klicka på användaren och se deras omdöme).

Citat:

Utan bara försvinna från Er hemsida, då vår webbutik skall bli villande temporät. ( Dvs vi kommer stänga av alla kundvagns funktioner )
Vi har bara med butiker som man kan handla från på nätet, så då tar vi bort butiken så klart.

//Jonas

Då scannar ni dem med produkter som ni vill jemföra.

Hur jemför du t.e.x 2 st olika tänger, en knipex och en no names tång ? Dvs ni kan bara jemföra kända varumärken och modeller, det är ju allmänt känt att stora EL varuhus har unika modeller för sitt sortiment.

Sedan ge det inte så mycket , eftersom vi har fortfarande andra parameter dagsländor. Nu startas butiker hela tiden som skall kränga prylar, men hur länge finns dom kvar på marknaden? Som konsument har man faktiskt upp till 2 års garanti på en vara. Men finns webbutiken kvar om 2 år.

Jag skiter i vilket! Jag tyvärr fått en negativ bild av Er, vilket jag inte hade förut.

nifer 2007-11-29 11:20

Citat:

Hur jemför du t.e.x 2 st olika tänger, en knipex och en no names tång ? Dvs ni kan bara jemföra kända varumärken och modeller, det är ju allmänt känt att stora EL varuhus har unika modeller för sitt sortiment.
Där är så klart flera dimensioner, dels jämförelsen mellan olika produkter (Produktjämförlse) och sen prisjämförelsen per produkt.
Unika modeller (som t.ex Siba's "Limitid Label") kör vi som egna produkter så klart.

Egna koder på modeller slår vi ihop t.ex:
Samsung LE-40M86BD (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=165340)

Kallas för:
Samsung LE-40M86BDX/XEE
Samsung LE-40M86
Samsung LE-40M86BD
Samsung LE-40M86BDX

Men jag tror problemet med egna bokstavskombinationer mer är problem i fysiska butiker.

Citat:

Sedan ge det inte så mycket , eftersom vi har fortfarande andra parameter dagsländor. Nu startas butiker hela tiden som skall kränga prylar, men hur länge finns dom kvar på marknaden?
Det är sant, men att vi skulle bestämma vilka butiker som har livskraft känns kusligt..

Citat:

Som konsument har man faktiskt upp till 2 års garanti på en vara. Men finns webbutiken kvar om 2 år.
*Skrattar* Det är faktiskt skrämande hur dålig koll vissa butiker har på Konsumentköpslagen B)
Som konsument har du tre års reklamationsrätt.

Citat:

Jag skiter i vilket! Jag tyvärr fått en negativ bild av Er, vilket jag inte hade förut.
Hmm.. I rubriken på tråden skriver du: "Prisjakt, skriv kontrakt med satan själv", det är ingen liten negativ bild. I vårt standardavtal (som de betalande butikerna har), ligger uppsägningstiden på 24h..

htiawe 2007-11-29 11:23

De scannar butikerna efter produkter som finns inlagda i deras index. Om de skulle lägga till varenda jävla skitpryl som tillverkats i något u-land så skulle siten vara helt oöverskådlig.

Dessutom får jag intrycket av att klein inte alls har försökt diskutera det här med Prisjakt.

rocky 2007-11-29 12:46

Stavningen i den här tråden är under all kritik!

Ett tips är att installera en svensk ordlista i Firefox och läsa det man skriver innan man skickar svar. Lugnande droger skulle inte heller skada...

jomper 2007-11-29 12:52

Vissa användare är inte rädda för att förbruka all sin trovärdighet i tråd efter tråd..

Milad 2007-11-29 14:38

Prisjakt har rätt och Klien du har fel!

Nicklas 2007-11-29 14:43

Prisjakt har sjunkit rejält i mina ögon, varför bråka om en sådan här sak!

klein 2007-11-29 14:52

Citat:

Originally posted by htiawe@Nov 29 2007, 12:23
De scannar butikerna efter produkter som finns inlagda i deras index. Om de skulle lägga till varenda jävla skitpryl som tillverkats i något u-land så skulle siten vara helt oöverskådlig.

Dessutom får jag intrycket av att klein inte alls har försökt diskutera det här med Prisjakt.

Ditt intryckt är fel! Men att argumentar med prisjakt , går inte..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson