Internet Sweden |
2007-11-28 09:57 |
Citat:
Originally posted by jonny@Nov 28 2007, 10:03
Det fallet lät i alla fall rimligt. Jag vill minnas att det var något i stil med att den angivna ägaren inte existerade på det sätt som angetts vid ansökan.
|
Jonny - Då minns du faktiskt fel. Formaliafelet var inte att bolaget inte existerade
IDG´s artikel IIS´s varning för företeelsen iis beslut
och hur mycket jag än letar i olika källor kan jag inte hitta den egentliga orsaken utskriven någonstans, men jag vet att det har berättats för mig att formaliafelet för avregistreringarna handlade om var felaktig/brist på e-mailadress. Hursomhelst uppdaterade och behöll Balata och det andra företaget (Singapore-företag om jag minns rätt) ett 500-tal av domänerna, 90% av de som avregistrerades släpptes senare i augusti, efter 90 dagar och återregistrerades då av .....tadamm: NN.
Det ironiska är att om IIS skulle agera konsekvent i sitt handlande så skulle detta vara skäl till (min egen uppskattning) att var 3-4:e .se-domän skulle avregistreras idag, eftersom dessa har " [email protected]" som kontaktemail.
Nu när jag letade info om avreg-orsak så hittade jag en annan aktuell information från förra året:
Citat:
Styrelsen diskuterade ”fulregistreringar” och styrelsens roll vid missbruk av domännamn. Det
konstaterades att .SE inte skall agera aktivt för att stävja missbruk på Internet
|
Styrelseprotokoll 15/12 2006
..så DA kanske ska lägga till för IDG i artiklarna "Det här är min personliga åsikt"
Edit: Jag syftar då på DA´s angrepp mot Google och PPC i dagarna.
|