WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Fråga Binero VS Crystone ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25075)

robertsson 2008-03-04 08:17

Om du vill ha högre tillgänglighet än vebbhotellets privatpaket ( http://www.vebbhotellet.se/privatpaketet.html ) så ska du absolut unvika binero.

jgabor 2008-03-04 09:01

Citat:

Originally posted by klein@Nov 16 2007, 06:57
Surftown Danskt skitwebhotell. Man måste installera deras version av OsCommerce. Personalen där verka vara direkt Open Source fientligta.
Hahaha! Tack för ett gott skratt, så här en tisdagsmorgon...

Vaddå måste? Du är mycket välkommen att installera din egna version av osCommerce. Dock ger vi inte support på det i så fall, av självklara anledningar. :) Vi erbjuder dessutom installationer av Joomla, Wordpress, Mambo, PhpBB och andra GPL-licensierade (Open Source) mjukvaror via vår 1-Click Toolbox... Och har dessutom gjort det i flera år!

På vilket sätt är vi direkt Open Source-fientliga? :)

Mats Simonsson 2008-03-04 10:00

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Mar 4 2008, 03:45
Kan låna denna tråden istället för att starta en ny.
Det gäller mitt Crystone hotel.
Traffic 10.1 GB 10 GB Overusage ( 102769 KB ) Mar-03-2008 13
Jag får använda mig av max 10gig/mån.
Well det är en ny månad men datan i statsen har ännu inte nollställts.
Samt overusage, vad menar dom med det? jag vet vad overusage betyder, men borde inte sidan stängas ner helt om man har passerat gränsen?
Har självklart mailat supporten utan svar.

Hej

Kvoten skall nollställas en gång i månaden (datum = datumet kontot skapades på). Om detta inte fungerat i ditt fall så är det mycket beklagligt (saken blir även värre då du säger att du inte fått svar från vår support.)

Kan du kontakta mig med ditt ärendnummer/kundnummer så skall jag se till att detta löses.

mvh

Mats

klein 2008-03-05 08:37

/dev/null

klein 2008-03-05 08:42

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor
Citat:

Ursprungligen postat av klein
Surftown Danskt skitwebhotell. Man måste installera deras version av OsCommerce. Personalen där verka vara direkt Open Source fientligta.

Vaddå måste? Du är mycket välkommen att installera din egna version av osCommerce. Dock ger vi inte support på det i så fall, av självklara anledningar. :) Vi erbjuder dessutom installationer av Joomla, Wordpress, Mambo, PhpBB och andra GPL-licensierade (Open Source) mjukvaror via vår 1-Click Toolbox... Och har dessutom gjort det i flera år!

Då kanske ni har blivit bättre! Då får jag revidera min uppfattning.. Men för några år sedan gick det inte få igång OsCommerce på era servrar och supporten var usel.

jgabor 2008-03-05 09:51

Citat:

Citat:

Originally posted by -jgabor@Mar 4 2008, 10:01
Citat:

Surftown *Danskt skitwebhotell. Man måste installera deras version av OsCommerce. Personalen där verka vara direkt Open Source fientligta.

Då kanske ni har blivit bättre! Då får jag revidera min uppfattning.. Men för några år sedan gick det inte få igång OsCommerce på era servrar och supporten var usel.

Well... I en så pass explosiv bransch som webbhotellsbranschen är, så är det extremt sällan en uppfattning man fick för 2-3 år sedan, särskilt aktuell idag. Det händer nya saker i stort sett varje månad. Så du är mycket välkommen tillbaks på en testperiod, och uppdatera din uppfattning om oss om du så önskar. :)

xarph 2008-03-05 14:23

Nä, nu orkar jag inte mer. Min sida hos Binero går ner några ggr per dag i flera minuter.

Nu senast idag, i hela 15 min... och det lär fortsätta... Hej då Binero och Hej Loopia!

Ligger på VonAnka-servern som även allting gratis.se och marcus westberg.se gör, och dom är nere samtidigt som min.

Totalt oacceptabelt.

JimmyOh 2008-03-05 14:52

Citat:

Originally posted by xarph@Mar 5 2008, 15:23
Nä, nu orkar jag inte mer. Min sida hos Binero går ner några ggr per dag i flera minuter.
Nu senast idag, i hela 15 min... och det lär fortsätta... Hej då Binero och Hej Loopia
Ligger på VonAnka-servern som även allting gratis.se och marcus westberg.se gör, och dom är nere samtidigt som min.
Totalt oacceptabelt.

Vad jag vet så har jag inte råkat ut för samma problem som du, även fast jag är på Binero. Vet ju dock inte vilken server mina sidor ligger på men ändå. Hoppas det löser sig för dig.

xarph 2008-03-05 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyOh
Citat:

Ursprungligen postat av xarph
Nu senast idag, i hela 15 min... och det lär fortsätta... Hej då Binero och Hej Loopia
Totalt oacceptabelt.

Vad jag vet så har jag inte råkat ut för samma problem som du, även fast jag är på Binero. Vet ju dock inte vilken server mina sidor ligger på men ändå. Hoppas det löser sig för dig.

Nä, det verkar som jag har hamnat på någon jävla skitserver.

pokerstjärna 2008-03-05 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Mats Simonsson
Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Kan låna denna tråden istället för att starta en ny.
Det gäller mitt Crystone hotel.
Traffic 10.1 GB 10 GB Overusage ( 102769 KB ) Mar-03-2008 13
Jag får använda mig av max 10gig/mån.
Well det är en ny månad men datan i statsen har ännu inte nollställts.
Samt overusage, vad menar dom med det? jag vet vad overusage betyder, men borde inte sidan stängas ner helt om man har passerat gränsen?
Har självklart mailat supporten utan svar.

Hej

Kvoten skall nollställas en gång i månaden (datum = datumet kontot skapades på). Om detta inte fungerat i ditt fall så är det mycket beklagligt (saken blir även värre då du säger att du inte fått svar från vår support.)

Kan du kontakta mig med ditt ärendnummer/kundnummer så skall jag se till att detta löses.

mvh

Mats

Nollställdes idag, tack för hjälpen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson