![]() |
ztream: Och nu lilla Arne på 16 sitter hemma och har några grymma ideer, han håller sig på hobby nivå, skall han då inte får lov att vara med här pga att man måste vara professionell för att vara medlem?
Snacka om att verkligen låsa folk ute som har ett intresse. Kanske borde det vara som så att alla som har liknande ideer som du skall få en fot i röven och samt skaffa lite vett i skallen. Men åter till tråden. Möjligheten att ge en tråd negativ feedback, när feedbacken blivit tillräckligt låg så blir tråden osynlig för allmänheten och måste granskas utav en moderator, på så sätt så försvinner säkerligen majoriteten utav skräpinläggen rätt fort... |
Citat:
|
Citat:
|
Ett gäng väl utformade guider inom ett antal olika områden.
Guiderna skulle kunna vara uppdelade i två grupper, en för nybörjare och en för avancerade användare. En sticky tråd med svaren på dom 100 mest ställda frågorna i forumet. Finns svaret där så får ingen ny tråd skapas. |
Något som ingen verkar tänkt på är att man kan vara proffisionell designer men en "supernybörjare" i företagsekonomi. Ska man då inte få ställa "dumma" frågor i ekonomiforumet även om man hjälper andra i design forumet?
|
Jag måste säga att jag gillar öppenheten. Det är nog en av anledningarna till att jag återvänder till WN med jämna mellanrum. Och vi måste ju se till att bygga för framtiden. Nya förmågor som vill lära sig och har frågor måste ju ha någonstans att vända sig.
Men jag kan hålla med om att det kanske finns ett behov av ett WN Deluxe där "proffsen" kan smöra för varandra och pilla sig i naveln... ;) Mer seriöst så tror jag det är en god idé att bygga något liknande LinkedIn där man kan lägga upp lite mer om sig själv och bygga upp kontaktnätverk. Vore grymt med en wiki för de vanligaste frågorna och möjlighet för de som vill och har tid över (navelpillarna) att lägga upp tutorials. WN är i en klass för sig när det gäller lilla Svedala och det är ett varumärke man skulle kunna göra mycket av... Särskilt med den community som redan finns. |
Citat:
Dessutom håller jag med Kiper angående öppenhet. Bort med alla som inte har sin hemsida och information i profilen. |
Citat:
Men detta tycker jag man löser enkelt (som många andra liknande forum har gjort) att man kan endast se andras profiler om man själv är registrerad & inloggad. //Björn |
Jag tycker att det skulle vara bra med en funktion där frågeställaren kan flagga ett (ev. flera) svar som "accepterade svar på frågan" så andra senare slipper läsa igenom ev. flera sidor med mer eller mindre utsvävande utlägg inom olika områden för att hitta svaret på själva frågan.
|
Man borde kunna söka samarbetspartners på WN. Typ om jag har en überbra idé och kan skriva überbra men inte kan något annat medan en annan har resurser och lite tekniska färdigheter som han vill investera i något så kan man liksom göra det.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson