![]() |
Citat:
Om jag inte minns fel så var det ang anstalten.nu? Ett par sökningar här på forumet lär skickade dig rätt iaf. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag säger inte det är OK. Men om tjänsten i sitt EULA säger att det är inte tillåtet att ladda upp erotisk material och användararna är helt hållet ansvariga för sitt uppladdat material, är det fortfarande hemsidans ansvar? Eller är jag helt borta och cyklar. |
Citat:
Det är personen som lägger upp text/bild/film som bär ansvaret. Forumägaren har dock ett ansvar att ta bort olagligt material så snart det kommer till dennas kännedom. |
Knullis.com är uppe igen
|
Citat:
<_< |
Som påpekats här så ligger ansvaret att hålla rent på forumägarna/sajtägarna och i flera fall på en av dessa sajter (ej Knullis) vet jag att det påpekats flera gånger för sajtägarna att sajten innehåller privata filmer av minderåriga (=barnporr) och att det trots detta ligger kvar. I de fallen är jag förvånad över flatheten från myndighetshåll.
Att slå mynt av andras privata filmer är knappast något hedervärt och inte heller tillåtet i svensk lagstiftning när vi talar om sexfilmer. Grovt förtal brukar brottsrubriceringen hamna på. Strix är ju väldigt framåt, och det kan man tycka vad man vill om, men de har stort genomslag med sina program... |
Måste medje att insider gav en helskön reklam, har också fått känna av besöksstormen =)
|
Om man säger såhär.
Att ett par tar bilder på varandra och lägger in bilderna på sin dator och kort därefter hackar någon sig in på datorn och tar alla bilder kommer alltid förekomma. Det enda dumma i detta är att paret förvarar dessa bilder på ett så sätt att någon kan komma åt det via internet. D.v.s. vill du och din partner ta bilder eller spela in film på varandra, gör det, inga problem men för guds skull; 1. Bränn ut skiten på en CD 2. Förvara det på ett USB minne 3. Förvara det på en dator som ej har internet access eller ej kommer ha internet access framöver Det är 3 förslag för att ej hamna i detta problem. Sen för sajterna som knullis m.fl. Har någon en bild, oavsett vad det är för bild så är det idag rätt lätt att lägga upp dessa bilder. Du har rapidshare.com imageshack.us m.fl. Det är så lätt idag, du behöver ej vara einstein för att lägga upp en bild ellre fil på internet. Till och med min farmor 80+ år klarar av det. Dock så har ju knullis m.fl. ett visst ansvar att administrera sina sajter, jag kan tyvärr inte specifiera i detta fall vad själva lösningen är. Men visst har dom ett ansvar. T.ex. när en bildtext eller filmtext är följande "fjortis som suger kuk", ordet fjortis är ju själva nyckelordet i det hela, då är det ju bara radera. Men samtidigt så kan man titta på youtube, rapidshare m.fl. mer olagliga filer och garanterat en massa sexbilder (speciellt på rapidshare och imageshack) får man söka efter. Det är rätt tydligt att lagen inte hänger med i utvecklingen. Det som är dåligt av knullis och fjortis-sex är väl att de inte kan stå för vad de sysslar med. Om du inte kan göra det, så ska du inte bedriva verksamheten. Visst vet vi alla att insider är kommersiell TV och kommer därmed redigera det hela efter tittar-behovet. Men var då lite smartare och spela in själv och lägg ut hela versionen av intervjun på er egen hemsida. Puss och kram, dags att sova. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson