WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Det bästa Antivirusprogramet? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23612)

KarlRoos 2007-09-16 02:31

använder ingenting....

behöver man antivirus till linux? :blink:

gsoc 2007-09-16 04:05

Är väll upp till var och en :)
Men det finns en bra hög bakdörrar/rootkits/diverse andra fulkåd som man inte gärna vill ha, sen behöver man kanske inte aktivt scanna minnet osv som på windows, men en scan lite då och då kan ju aldrig skada...

crazzy 2007-09-16 10:15

kanske skulla slänga in clamav då eller?

ChLa 2007-09-16 13:52

F-Secure 2007, fungerar bra förutom att den är segstartad när datorn startas.

KarlRoos 2007-09-16 13:53

Sitter i Vista just nu,
finns det något innbygt i Vista..?
Annars har jag kört utan antivirus ett tag :P

Jawn 2007-09-16 14:19

Nod32 for live hehe

Eazt 2007-09-16 15:06

Citat:

Originally posted by KarlRoos@Sep 16 2007, 13:53
Sitter i Vista just nu,
finns det något innbygt i Vista..?
Annars har jag kört utan antivirus ett tag

Windows Defender finns :)

Man börjar ju nästan bli lite orolig här då man sitter o skummar igenom all kritik mot Norton. I företaget har vi som sagt Symantec Corporate, hemma funderar jag på att byta till Panda eller något dylikt då licensen går ut. Norton på två burkar går på runt 1000 kr året med fullt skydd har jag för mig - med andra ord kan man alltså spara lite på att byta...

jonny 2007-09-16 20:28

Citat:

Originally posted by itkraft@Sep 15 2007, 18:22
Jag har gått från att i alla år använt Norton till numera Panda antivirus brandvägg 2007
Klockren förändring.
En licens till tre datorer inom samma hushåll.
Årslicens för en kostnad av 299 kr, Den hittar massa som norton inte hittade.
Hade skit i 2 burkar som hade norton, Tog bort det och när panda kom in så letade den reda på dessa.
Ett fantastiskt skydd på alla sätt och vis.

Men det är bra, använd det värsta skräp du kan hitta på marknaden. Av allt som nämns i tråden fungerar det mesta rätt ok.

Kaspersky rekommenderas framförallt för "avancerade användare". Det är riktigt bra med många inställningsmöjligheter.

Panda är väl mer ett virus i sig än ett anti-virus.

Jonas 2007-09-16 20:40

Jonny: Så ja, nu lugnar vi ned oss... *klappar medårs* Nu räknar vi till 10 sakta och säkert..

Och så andas vi, in och ut, in och ut... Såå ja...

Är det bättre nu?

Danski 2007-09-16 21:44

Alltid lika kul när det snackas bästa antivirus =) Spårar ur ungefär som Mac vs. PC folk. Varenda test har en ny vinnare, varenda anti-virus är bäst på något.

Snabbast på att hitta virus, snabbast på att få ut signaturfiler, har flest signaturfiler, hittar flest virus, kan ta bort flest virus, flest antal anställda, flest antal användare, minst resurskrävande, bästa sandlådan, mest kunniga personal, billigast, först att utveckla antivirus, först på att utveckla mobil-antivirus och jag vet inte allt som tillverkarna trycker ner i halsen på alla som lyssnar.
Suttigt med på tillräckligt många av deras seminarium för att spy om jag ser fler tabeller över hur bra deras produkt är jämfört med andra.

Panda Antivirus får ett poäng för sin ofrivilliga underhållning av sina spanska programerare på dålig engelska "I do Panda!"

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson