![]() |
Inga inställningar i kontrollpanelen ser ut som de gjorde innan flytten, jag kan inte logga in på mina sidor men de har kontakt med databaserna, jag får följande felmeddelande" Access denied for user 'root'@'web.icwebb.se' (using password: NO) " Vad betyder det? Det är ingen större menig att maila dem då jag inte har fått svar på mina andra mail utan enbart fått svar genom WN. Någon som vet vad det kan vara som gör att inloggning nekas? Borde vara någon typ av rättighetsproblem. 6 olika sidor har samma problem.
|
JX var snälla nog att hosta min och företagets mail, något dussin domäner med ett gäng konton konfigurerade som användes (notera imperfektformen) av ett gäng olika människor.
När mailet om flytten kom svarade jag genast och bad så snällt som möjligt att få veta INNAN mail.jx.se bytte namn eller flyttade så att jag kunde uppdatera DNS-inläggen med maskinens nya namn och om alls möjligt vore det bra om båda namnen kunde vara giltiga samtidigt. Fick faktiskt ett svar från någon som undertecknade "Supporten" och tyckte att det vore väl inte helt omöjligt att fixa. Två dagar senare märkte min kollega och jag att det var en ganska olustig avsaknad av all den vanliga mail från kunder som är intresserade av våra tjänster. Det visar sig att mail.jx.se var borta. Jag ringde icwebb och fick veta att japp, maskinen hade nu bytt namn men om jag bara ändrade DNS-inläggen så skulle allt bli frid och fröjd. Jag satt och pulade med det i några timmar tills jag försökte logga in på kontrollpanel.icwebb.se, konstigt nog fungerade inte mitt användarnamn där längre. Jag rinde icwebb igen och de kunde inte hitta det bland de användarnamn etc som exporterats från JX. Jag blev lovad av Mattias att han genast skulle återskapa kontot så att jag åtminstone kunde återskapa alla domäner och e-postadresser för hand. Detta var igår vid lunchtid och jag hörde aldrig någonting från honom. Jag är verkligen skitsur på hur icwebb har hanterat det här och jag vet inte vilken typ av kunder de normalt har att göra med, men jag kan inte tolerera ett dygn utan mail. Om Mattias bemödar sig med att faktiskt kontakta mig så ska jag upplysa om att vi nu hostar mailen hos Google Apps och icwebb kan dra åt pipsvängen. David |
Citat:
Du bör ha fått ett användarnamn och lösenord som du ska använda till din db, lägg in det på dina sidor så går det nog bättre. /Martin |
Snällt att alla subdomänerna dödades. Bra jobbat, tackar vi för. >_<
|
Om man läser vad folk skriver här så verkar det vara ett tydligt sätt på hur man INTE ska göra när man ska porta alla över till ett "nytt" system och företag. =)
|
Var ungefär samma visa när mitt windowskonto hos JX såldes till internet punkt se. Tog nån vecka med strul innan jag bytte till ett stabilare hem för mina sidor.
|
David,
Jag skickade dig ett mail med dina kontouppgifter till den adressen du gav mig kl.13.30 igår, jag ber om ursäkt om det inte var snabbt nog. Tyvärr är det nästan oundvikligt att problem uppstår för vissa användare vid en sådan här flytt, som tur är har det för den absoluta merparten av kunderna gått helt utan problem. För er som fortfarande upplever problem med eran mail eller sida så är det bästa att maila supporten eller ringa, vi behandlar alla ärenden så fort som möjligt. Mvh Mattias IC|webb |
Om någon saknar pekning på en subdomän, så kan ni maila mig då JX fortfarande hanterar DNS.
[email protected] med vilka subdomäner som saknar, samt ev. ip om dom ska annanstans än till webservern. |
Mattias:
Självklart så uppstår det alltid strul men när man helt oförberett upptäcker att ens mail inte fungerar samt att ens subdomäner bara slutat fungera så blir man väldigt frustrerad. |
Är det meningen att ens sajter skall fungera nu? Mina gör det då inte och har för den delen inte ändrat några inställningar från vad det var innan hos JX.
Synd att man inte har fått någon status-uppdatering om det hela? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson