WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Reklamkort.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23087)

Jarre 2007-08-24 18:33

Väldigt bra idè, du hann före mig, tänkte faktiskt också göra en sådan sida med sådana tjänster men sånt är livet!

Men 10/10 på designen, väldigt läcker och fräsch sida!

fabian 2007-08-24 18:38

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Originally posted by Jarre@Aug 24 2007, 18:33
Väldigt bra idè, du hann före mig, tänkte faktiskt också göra en sådan sida med sådana tjänster men sånt är livet
Men 10/10 på designen, väldigt läcker och fräsch sida

Det är mycket man tänker på som aldrig blir av!

Det är VÄLDIGT roligt att höra att alla är så positiva!

Jag ha tryckt upp visitkort till våra säljare nu, blev väldigt nöj med designen på dem, även om ljuset här på kortet är lite dåligt.

Kristoffer G 2007-08-24 21:08

Läcker sida, Läckert visitkort, Läcker idé

De tre L'en med andra ord :)

Nimoore 2007-08-24 21:16

Coolness!

mynameisfredrik 2007-08-25 00:35

Riktigt bra idé. min lilla fråga är, vad kostar det mig om ni skall dela ut i
- Helsingborg
- Lund
- Malmö

Och en sak till kan du styrka att detta är lönande för dina kunder, folk kanske har svårt att se vad det står på lappen, det är ju endå ett visitkort vi snackar om folk kanske bara slänger den. ??

fabian 2007-08-25 02:57

Citat:

Originally posted by latexgumman@Aug 25 2007, 00:35
Riktigt bra idé. min lilla fråga är, vad kostar det mig om ni skall dela ut i
- Helsingborg
- Lund
- Malmö
Och en sak till kan du styrka att detta är lönande för dina kunder, folk kanske har svårt att se vad det står på lappen, det är ju endå ett visitkort vi snackar om folk kanske bara slänger den. ??

Lund och malmö är enligt prislistan på sajten. Helsingborg har jag inte provat ännu, men ni kan få bli ett pilotprojekt!

Den enda referens jag idag kan lämna är BoPunkten, och där har vi inte lett folk till en specifik URL för att mäta av dem, men enligt våra egna marknadsundersökningar har vi ökat kännedommen om BoPunkten från 1/40 till 7/40. Om det enbart beror på korten kan jag inte svara på, men vår uppfattning är att korten är värda att dela ut. För den som är osäker rekommenderar jag att starta på 5000 kort för att kunna göra mätningar och sedan eventuellt köra större kampanjer.

På månda sall vi skriva kontrakt på kontoret, riktigt spännande. Har fått många mail och förfrågningar om Reklamkort.se, sjukt kul att se den positiva responsen, mycket mer än jag hade väntat mig!

Jag är väldigt tacksam för tips på hur vi skulle kunna marknadsföra oss, jag tror nämligen inte att vi får ut mest av att använda oss av reklamkort..l. :P vi måste nu ut till företagare, webmasters och butiker!

Kristoffer G 2007-08-25 03:03

Jag kan säga det att vi kommer antagligen använda oss av era tjänster :) så småningom. Sjukt intressant att få följa utvecklingen av denna sidan! Jag gissar på att ni kommer på många kunder.

KarlRoos 2007-08-25 11:46

Coolt,
sidan är simpel och lätt förståelig.

Marcus 2007-08-25 12:36

Spännande tjänst!

Du säger att ni samlat in en hel del information om hur det går i t.ex. Stockholm och Göteborg. Det jag saknar på sidan är dock mer information om hur bra genomslagskraft tidigare utdelningar som ni gjort har haft. Skulle vara intressant att se hur stor respons en annonsör fått i t.ex. Stockholm (och ytterligare parametrar - skillnader mellan utdelning av endast tjejer/killar till en målgrupp som är av samma kön osv).

Statistik över respons-skillnader mellan t.ex. Göteborg och Stockholm för en och samma annonsör skulle också vara intressant att se.

Skulle för mig innebära ökad trovärdighet för er tjänst om ni också kan visa statistik på vad det leder till, i jämförelse med t.ex. annan media-annonsering för samma produkt.

fabian 2007-08-25 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Brazzan
Jag kan säga det att vi kommer antagligen använda oss av era tjänster så småningom. Sjukt intressant att få följa utvecklingen av denna sidan Jag gissar på att ni kommer på många kunder.

Vi ser fram emot din beställning!

Citat:

Originally posted by -KarlRoos@Aug 25 2007, 11:46
Coolt,
sidan är simpel och lätt förståelig.

Kul att jag för en gångs skull lyckats få till det precis som jag ville. Ni skulle dö om ni såg mitt första utkast till sidan, hehe :P

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus
Spännande tjänst
Du säger att ni samlat in en hel del information om hur det går i t.ex. Stockholm och Göteborg. Det jag saknar på sidan är dock mer information om hur bra genomslagskraft tidigare utdelningar som ni gjort har haft. Skulle vara intressant att se hur stor respons en annonsör fått i t.ex. Stockholm (och ytterligare parametrar - skillnader mellan utdelning av endast tjejer/killar till en målgrupp som är av samma kön osv).
Statistik över respons-skillnader mellan t.ex. Göteborg och Stockholm för en och samma annonsör skulle också vara intressant att se.
Skulle för mig innebära ökad trovärdighet för er tjänst om ni också kan visa statistik på vad det leder till, i jämförelse med t.ex. annan media-annonsering för samma produkt.

Det kommer! Saken är den att vi bara jobbat med BoPunkten och några mycket små an dra projekt där mätning har varit svår.

BoPunkten fungerar på så sätt att när någon får en lapp och sparar den så kan det dröja 3 månader innan dom skall hyra ut sin bostad, eller innan dom söker bostad, detta gör ju att effekten tar lång tid att mäta av, och den skulle skilja sig radikalt mot om vi delade ut lappar för en SMS-tävling eller en sida med roliga videoklipp.

Jag sitter och skissar på ett eget projekt där vi skall ha någon form av gåta/rebus/pyssel på baksidan av kortet som man skall lösa för att få fram en kod för att komma åt erbjudandet.

Allt eftersom vi får fler referensprojekt kan vi lägga upp mer siffror på sajten, men för exakta siffror vill jag inte heller visa upp bara sådär, det är en balansgång.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson