![]() |
Citat:
Jag skulle, och kör X-Cart med modifieringar tills Magento kommer släppas på riktigt. Då kan man gråta av lycka. Alternativt Storesuite, kommer också bli grymt. |
Citat:
Jag vill också "gråta av lycka", men jag kan inte se något i Magento som gör mig tårögd :). Du får gärna motivera din begeistring så att även vi andra kan låta oss hänföras. |
Citat:
Jag tog hem xampp så jag kan göra det direkt på datorn. Lite onödigt av mig att köra igång FTP servern bara... hehe... FTPa filer till min egen dator på samma hårddisk... :blink: tänkte inte på det... :lol: |
Citat:
Hela systemet är modulärt, du uppgraderar kärnan medans du slipper skriva över gammal kod om du modifierat systemet. Det finns ingen annan e-handelslösning idag som stödjer detta, som är gratis. Fungerar i stil med Drupal. Inbyggd SEO. Modifierbart precis hur som helst, extremt flexibel arkitektur, vare sig det är design eller funktioner. Visst går det med alla system, men det handlar om hur mycket tid man lägger ner, inte om det är möjligt eller inte. Kommer att innehålla mängder av funktioner redan out of the box. Kommer att vara internationellt kompatibel. Det är väldigt krångligt idag då alla e-handelslösningar inte klarar av att hantera EU och VAT problem tack vare korkade utvecklare. Inbyggd sökmotor baserad på Lucene tror jag det var. Som fixar stavningar, och precis som google så visar den förslag osv. En väldigt viktig punkt som måååånga struntar i. Internet handlar om Sök, och att hitta. Enterprise-vänlig och extremt skalbar. Kan du skala upp vilken plattform som helst när du blir stor? Oftast inte. Plus en massa annat som jag inte kommer på just nu. Det är väldigt basic nu eftersom det är beta, men det som komma skall kommer ändra allting. Vänta och se. :) |
Citat:
Jag hade i vart fall inte bytt system "så länge" det är ändå endel pengar som måste investeras. Ubercart likt magento är system som redan används och kommer användas betydligt mer inom en snar framtid. |
Citat:
Men de kanske har fixat det nu? Med "så länge" menade jag om man började köra en webbutik idag och vill komma igång snabbt. Annars hade jag givetvis använt det som redan körs tills vidare. Att byta flera gånger är inte särskilt smart eller ekonomiskt. På Magento skall jag även tillägga: Multi-butik support. Kör en plattform med flera olika butiker där ordrar samlas på ett och samma ställe. Ett API som snart lär släppas, vilket kommer göra det enkelt att koppla ihop Magento med andra lösningar som tex ekonomiprogram, helpdesk osv. |
Citat:
Både ubercart och magento går att bygga bra ur sökmotorsynpunkt. Eftersom ubercart bygger på drupal kan man även ta hjälp av alla redan utvecklade drupalmoduler som t.ex. nyhetsbrev, blogg, polls, betysättning, CCK etc. Allting är ju modul baserat så det handlar bara om att aktivera rätt moduler. Saknas någon modul är det hyffsat enkelt att bygga själv. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson