![]() |
Citat:
Nu har även PC för Alla uppmärksammat webbhotellens skumma avtalsvillkor samtidigt som Crystone meddelar att de slopar sin uppsägningstid. |
Som jag har förklarat tidigare tycker vi att det är mycket bra att Aleborg tar steget upp och blir seriösare.
Vi hoppas att de kan fortsätta det engagemang för kundernas väl som de har börjat med. Jag tycker personligen att pikarna borde undvikas då det är mycket bättre att fokusera på att göra marknaden bättre. Det är där engagemanget behövs om ni frågar mig. Något krig mellan Loopia och Aleborg finns naturligtvis inte då vi båda strävar åt samma håll trots att vi är konkurrenter. Även om båda företagen vill växa inom samma marknad så gör vi det genom att utveckla våra egna tjänster och produkter istället för att använda smutskastning mot det andra bolaget. |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Har sett Aleborgs senaste banner annonsering och även läst hur man bl.a har utvecklat dns system.
Mitt råd till Aleborg måste vara att först prioritera beställningsformuläret måste fungera (se felmeddelande), det borde vara fler som får detta del meddelande. En liten nyfiken fråga, vad orsaker detta meddelande? |
Så där långt behövde inte jag gå för att få felmeddelande, jag prövade redan för en dryg vecka sedan att söka på en domän hos dem och fick en liknande ruta:
http://www.internetsweden.com/images/aleborg.jpg Jag förundras över JS och den "makt" han verkar ha över IDG som publicerar allt möjligt trams han kommer med: Aleborg anmäler konkurrenterna För mig får JS gärna se sig själv som en moralens och de rättfärdigas riddare, frågan är väl snarare hur många som går på det. Förbaskat märkligt också med Registrars.se - ombudsföreningen för .se-ombud: Där ombuden ska bli medlemmar för att: Föreningens ändamål är bl a att: • Verka för att upprätthålla en hederlig och yrkesskicklig ombudskår. • Verka för att medlemmar tillvaratar kundernas intressen och utövar uppdragen under iakttagande av etik och god ombudssed. • Tillvarata ombudskårens allmänna yrkesintressen. • Främja medlemmarnas fortbildning i frågor som avser domännamn. • Värna om ett kollegialt förhållande mellan medlemmarna. • Verka för branschgemensamma kontakter och ett gott samarbete mellan ombuden och NIC-SE Network Information Centre Sweden AB (Nic-Se), Stiftelsen för Internetinfrastruktur (II-Stiftelsen) samt myndigheter. stadgar , men över en dag ändras att JS sitter i registrars.se´s styrelse som representant för Loopia till att representera Aleborg i styrelsen helt plötsligt..sista mötesprotokollet registrars.se - så det är alltså personerna - inte ombuden som är medlemmar i registrars..(Jag har letat på siten, men jag kan inte hitta vilka ombud som är medlemmar, bara vilka som sitter i styrelsen..eller är det samma sak ?) Men JS värnar genom registrars.se men anmäler kollegorna i branschen med Aleborg - är det någon mer än jag som tycker att det rimmar illa ? |
Generellt sett så ställer man sin plats till förfogande eftersom platsen inte är personlig utan man representerar företaget. Nu gick ju Jonathan till ett annat företag i samma bransch så han kan ju fortfarande representera ett medlemsföretag. Lite konstigt kan tyckas men det är väl upp till medlemmarna i registrars att hantera om de så önskar.
|
Kör med FF, så funkar beställningen. Jag märkte också felet och fick slå över till FF just för denna sida :)
|
Citat:
|
Fungerade klockrent för mig förra helgen och jag har IE7
|
Okej behöver man ha FF till just den här sidan för att kunna göra en beställning så, då borde väl kravet stå på deras webbplats ;)
Märkligt om medlemmar har kontaktat företaget men ändå så åtgärdas ej problemet, det borde för de flesta vara prioritet nr 1. Oavsett om det är ett ajax problem eller liknande. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson