WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på snapback / direktregistreringstjänst (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20338)

melin 2007-04-01 08:56

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
More ideas ? I´m feeling warm...

Jag tycker fortfarande att det vore nice att kunna bevaka vissa ord, namn m.m. som direkt läggs i som snapback ifall de kommer ur karantän. Dyker morotspastej.se upp så ska den direkt, om saldot tillåter (eller ännu hellre även om saldot inte tillåter ), läggas in för snapback. För att inte domainers ska lägga in SAOL rakt av så kan den listan begränsas till 5-25 ord. Ord som jag skulle lägga in skulle t.ex. vara förnamn, efternamn på mig och familjemedlemmar. Skulle dessa någon gång hamna i karantän vill jag såklart kunna få chansen att regga dem via jx. En variant på Wojt-förslaget är att exakt träff på sökordet leder till att den läggs automatiskt på snapback, annars går det ut ett mail. T.ex. sökordet resor går direkt till snapback, alla ord som innehåller resor genererar ett mail.

Men det skulle inte fungera.. vem/vad bestämmer vem som får domänen till sin lista om det är fler än en på samma sökord?

Du och jag lägger båda till "morotskaka" till vår auto-lista.. Vem ska få den?

----------

Här är dock ett förslag från mig: SMS-avisering om att en domän jag är sugen på blir ledig. SMS'et kan bekostas av mig (som en tjänst jag betalar för.. typ)

Då vore det också fint med en wap-tjänst där jag kan gå in och plocka domänen.. eller en sms-tjänst där jag kan SMS tillbaka etc etc, ja du förstår nog hur jag menar

autosvar 2007-04-01 09:21

Citat:

Originally posted by melin@Apr 1 2007, 08:56
Då vore det också fint med en wap-tjänst där jag kan gå in och plocka domänen
Ja det skrev jag tidigare. Jag surfar ganska mycket via telefonen så att kunna regga domäner i ett anpassat gui skulle vara kanon.

Decibel 2007-04-01 16:25

Yepp, en wap/mobilversion av själva snapfunktionerna och bevakningslistan är planerad, dock kommer inte den till lanseringen.

Decibel 2007-04-01 19:51

Äsch, bjuder på en uppdaterad version av en delsida ;)

http://www.jxit.se/jxd7.gif

autosvar 2007-04-01 20:08

Citat:

Originally posted by Decibel@Apr 1 2007, 19:51
Äsch, bjuder på en uppdaterad version av en delsida

Snyggt men snart får ni sluta fresta oss och istället gå live :)

Decibel 2007-04-01 20:13

Har lite trubbel med profilerna :(

Dels har IIS ändrat lite hur de skall se ut och lagt till endel saker, info som vi inte har i systemet om kunden.

Det vi troligen kommer göra är att droppa alla bokningar som är gjorda innan (ett fåtal på cirka 40st) och sedan får man fixa sin/sina profiler det första man gör och lägga in de som är intressanta.

Andra problemet är kontohistoriken, gamla händelser får vi ingen ordning på, så de kommer inte finnas med.

Men, jag har sagt 070401 så det får väl bli så ;)

Decibel 2007-04-01 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
Skillnaden, förutom priset, är att VipSnap har en teknisk lösning som ger 200% större chans till lyckad registrering.

I takt med att ni lägger till ombud som kör ert system så blir chanserna 300% större chans till lyckad registrering, 400% större chans till lyckad registrering osv? :)

Missade den frågan, det är i dagsläget inte aktuellt med fler ombud eftersom regler och rutiner är lite luddigt ännu.

Wojt 2007-04-01 20:24

Hoppas ni lanserar snart så man kan ge Göran lite smisk.

Decibel 2007-04-01 20:28

Citat:

Originally posted by Wojt@Apr 1 2007, 19:24
Hoppas ni lanserar snart så man kan ge Göran lite smisk.
Vad är det som säger att han inte redan använder vårt system?

Varken påstående eller fråga, jag bara undrar lite retoriskt :unsure:

Wojt 2007-04-01 20:35

Ja, men han kan väl inte boka något som jag redan bokat. Mohaha. >:]

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson