![]() |
Det är dessa företag som jag i denna tråd har kallat för "båthandlare", och JA jag har varit i kontakt med många och några har även lagt in annonser. Jag ska försöka tala lite mer för att jag själv kan lägga in dem, det är sant, tack.
Ang. pengar så är det så att jag har en budget på max 5000 kr som jag tänkt lägga på marknadsföring. Och då har jag t o m räknat bort de ca 1500 kr som jag redan spenderat på Google AdWords som knappt gett ett skit. Därför är det av stor betydelse för mig att dessa 5000 kr läggs på rätt sak, för sedan finns det tyvärr inte så mycket mer pengar att leka med... |
Har man inte pengar får man ha tid, eller starka ben.
förutom att det redan finns en tråda på wn om hur man marknadsför sig så är det bara att jobba på, besöka forum, sätta upp egna hemsidor som pekar mot ens egen osv. Du behöver två typer av besökare, dels säljare som vill sälja en båt, dels köpare som vill leta efter båtar. Att du själv ska lägga in annonser från andra båthandlare tycker jag är klockrent. Ju fler annonser du har på sidan, oavsett varifrån de kommer, desto intressantare är det för köpare att besöka sidan. Tänk på att på Blocket så återkommer en säljare ganska ofta med nya gamla grejer. Men på din båtsajt tar det åratal innan en vanlig säljare återkommer för att sälja nästa båt. Därför är båthandlarna nyckelpersoner för dig. De levererar det innehåll som är viktigt för dina besökare och där besökarna blir viktiga för de som står för innehållet. Så sätter du igång ekorrhjulet. Men du får trampa igång det själv. |
Ligger mycket i det som elprisguiden säger...
Du har problemet att du vill driva trafik mot din sida. Du har problemet att det är en sällanköpsprodukt som skall handlas och du har problemet att det generellt är svårt att få igång en k&s site. "Tialott mot annons - XX annonsörer under en viss tidsperiod får en tialott" (kostar lite, ingen frakt) Content som ändras på din site får besökare att komma tillbaka. Kanske båthandlare/tillverkare vill ge dig nyheter? Sätt som gör att dina besökare vill locka dit fler besökare (vet inte exakt vad det skulle vara) Vad är ditt mål, att vara som blocket eller som bytbil? (fast för båtar) |
Glöm inte heller att se till att båthandlarna tycker att _de_ får något tillbaka. Annars kommer deras eventuella intresse inte vara så länge. Om de dumpar annonser till dig så blir du lycklig, deras kunder får mer exponering och de själva får .... bannerplats/annan reklam?
|
Tror det kostar minst 50.000kr, då är det ändå ganska lågt räknat, för att börja få ett par hundra unika om dagen. Vet inte alls hur du ligger till på google men om du kan sökmotoroptimera till dig en förstaplats på något ord så är det kanske ett billigare alternativ, och ev. lättare för dig som är mer "hemsidestillverkare" än marknadsförare?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson