WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   IIS nya system (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19282)

Surfaren 2007-02-12 17:39

"DNS status WARNING" står det på alla mina domäner. Nyss hade några enstaka ERROR eller alarm. Dock fungerar alla domäner, och om jag kör "Testa domänen xxxxx.se nu" så är det en massa gröna Ok. Dock en enda varning, samma på alla domäner. Kanske det är därför, men jag vet egentligen inte för det står inte i hjälpen. Vad är egentligen fel, vad gör man åt det? IIS kanske vet, men det gör inte jag. Har de tänkt att alla deras kunder ska ha långskägg?

Undrar om IIS skulle vara intresserade av en gratis expertgranskning... Känns som det kunde behövas.

Alex 2007-02-12 20:04

Tröligt att jag inte kan slå ihop mina konton, för att de inte använder samma mail, sedan kan jag inte byta heller. Blev apjobbigt nu.

Surfaren 2007-02-12 22:49

Huh? Jag hade använt 3 olika mailadresser till mina domäner, nu är allt ihopslaget. Så det borde funka...

2cool4school 2007-02-12 23:35

Tycker det är irriterande att man måste ha en viss längd på lösenordet.

robertsson 2007-02-12 23:57

Citat:

Originally posted by Zn4rK@Feb 12 2007, 20:04
Tröligt att jag inte kan slå ihop mina konton, för att de inte använder samma mail, sedan kan jag inte byta heller. Blev apjobbigt nu.

Olika mailadresser är inget problem, deras system går på personnummer.

Timofey 2007-02-13 00:08

Citat:

Originally posted by robertsson@Feb 13 2007, 00:57
... deras system går på personnummer.

Jag får upp att jag har två IIS-konton på ett och samma personnummer/org.nummer registrerade och får en möjlighet att slå ihop konton. Bör jag göra det om jag har det ena på det enskilda företaget och det andra på mig själv?

Märkte även att man inte längre kan göra en utökad sökning på ett domännamn på IIS, vad beror det på?

Timofey 2007-02-13 00:10

Citat:

Originally posted by Nicklas@Feb 12 2007, 13:53
Trevligt med samlingsfaktureringen, det har varit efterlängtat. :-)

Fast hur gör man om man inte vill behålla en del av t.ex. IDN :) ?
Ska man då inte välja den tjänsten och invänta ca. 300 brev på ett par dagar nästa december?

Player 2007-02-13 07:49

Hmmm... har sett ut så här en stund nu:

"För närvarande är det väldigt många användare inloggade. Var vänlig försök igen om ett par minuter."

kl halv åtta på morgonen..?

robertsson 2007-02-13 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas
Trevligt med samlingsfaktureringen, det har varit efterlängtat. :-)

Fast hur gör man om man inte vill behålla en del av t.ex. IDN ?
Ska man då inte välja den tjänsten och invänta ca. 300 brev på ett par dagar nästa december?

Villkor för samlingsavisering
Samlingsavisering är en tjänst .SE tillhandahåller för dig som är avimottagare för fler än ett domännamn och där årsavgiften ska betalas samma månad. Samlingsavisering går till enligt följande:

Den 15:e i månaden innan samlingsavin skickas ut kommer .SE att skicka ut ett mejl innehållande vilka domännamn som kommer att aviseras under nästkommande månad. Du har då fram till och med den 7:e i den månaden på dig att korrigera i underlaget.

Om mejlet till exempel skickas ut den 15:e maj har du till den 7:e juni på dig att korrigera i underlaget. Korrigering görs genom att du loggar in på ditt konto i Domänhanteraren. Med korrigering menas att du markerar vilka domännamn som ska tas bort från den kommande betalningsavin. Det är viktigt att du markerar bort de domännamn du inte vill förnya eftersom den samlingsavi som skickas ut måste betalas till fullo och någon korrigering i efterhand är inte möjlig.

För innehavare: För dig som är domännamnsinnehavare innebär korrigering att du avregistrerar de domäner du inte vill förnya.
För betalningsförmedlare (mottagare av samlingsavi för innehavares räkning): För dig som är betalningsförmedlare innebär korrigering att du kopplar bort dig som avikontakt för de domännamn du inte vill förnya. De domännamn som kopplas bort aviseras direkt till innehavaren.
Runt den 10:e nås du av samlingsavin. Den har skapats utifrån det korrigerade underlaget. Samlingsavin måste betalas till fullo. I annat fall kommer samtliga domännamn som samlingsavin innehåller att deaktiveras och slutligen avregistreras.

Innan ditt konto kan aktiveras för samlingsavisering krävs det att du godkänner och medger att du förbinder dig att följa ovanstående villkor och regler som ställs på dig vid val av samlingsavisering.

Helix 2007-02-13 09:36

Ja, kanske omständigt kan vissa tycka, men at ha alla domäner på en plats och dessutom bara få 12 fakturor om året är kanon och himla välkommet av mig. Första fakturan har ju nu genererats idag natt. Kanon!!

IIS har också infört i sin WHOIS "expires: " variabeln, men fortfarande i program som hanterar övervakning av domäner, som t.ex. Domain Punch, fungerar inte det automatisk att variabler hämtas in automatiskt. Detta tycker jag är synd.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson