Citat:
Originally posted by patrikweb@Feb 17 2007, 22:06
Men är i alla andra mindre orter det kan bli rätt mycket fel i större område.
|
Det gäller att använda informationen rätt. Detta system träffar dom 160 större städerna med onejd väldigt bra som man läser i denna tråd. Vad jag kan se är det inte en enda riktig bom än. Exempelvis tror Maxmind tror jag bor 90 mil härifrån (thn), och jag har handlat på ebay mycket ;) så det borde dom fixat att logga.
Vi har kört kampanjer till SL med detta system som funkat utmärkt! Så visst större städer är enklare.
Men i praktiken så finns det många företag som är regionsbaserade och inte kan räkna hem internetannonsering pga det. Man kanske har sin kundkrets/arbetsområde i en 30 mils radie. Att erbjuda denna kund att pussla ihop ett antal städer och annonsera i regionen är ett erbjudande som de flesta bör uppskatta.
Det vi behöver bli är minst lika bra som det andra medierna som finns och det anser jag redan att vi delvis är. Det är bara kunderna som behöver få reda på det också. Då är det lokal-tv och lokaltidningar jag syftar mest på.
Man skall inte lova perfekt träffsäkerhet på kommunen för det behövs inte! Det går att sälja och utnyttja ändå.
|