WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Ip-baserad reklam osv? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19109)

Alex 2007-02-17 20:19

Svarar Göteborg och jag bor i Göteborg!
Så funkar, det gör den Thomas.

Max 2007-02-17 21:45

Intressant, även om det verkar bli marginellt fel.

(Jag bor på Södermalm vid Mariatorget och den svarar Hammarby, dvs jag bor i innerstan och den svarar en förort strax utanför stadsgränsen)

edit: förtydligade

patrikweb 2007-02-17 22:06

Citat:

Originally posted by Max@Feb 17 2007, 22:45
Intressant, även om det verkar bli marginellt fel.
(Jag bor på Södermalm vid Mariatorget och den svarar Hammarby, dvs jag bor i innerstan och den svarar en förort strax utanför stadsgränsen)
edit: förtydligade

I Stockholm blir det inte lika mycket fel då dom har en hel del stora stationer med distro routrar. Så du sitter emot HY LX.

Men är i alla andra mindre orter det kan bli rätt mycket fel i större område.

Thomas 2007-02-17 23:58

Citat:

Originally posted by patrikweb@Feb 17 2007, 22:06
Men är i alla andra mindre orter det kan bli rätt mycket fel i större område.
Det gäller att använda informationen rätt. Detta system träffar dom 160 större städerna med onejd väldigt bra som man läser i denna tråd. Vad jag kan se är det inte en enda riktig bom än. Exempelvis tror Maxmind tror jag bor 90 mil härifrån (thn), och jag har handlat på ebay mycket ;) så det borde dom fixat att logga.

Vi har kört kampanjer till SL med detta system som funkat utmärkt! Så visst större städer är enklare.

Men i praktiken så finns det många företag som är regionsbaserade och inte kan räkna hem internetannonsering pga det. Man kanske har sin kundkrets/arbetsområde i en 30 mils radie. Att erbjuda denna kund att pussla ihop ett antal städer och annonsera i regionen är ett erbjudande som de flesta bör uppskatta.

Det vi behöver bli är minst lika bra som det andra medierna som finns och det anser jag redan att vi delvis är. Det är bara kunderna som behöver få reda på det också. Då är det lokal-tv och lokaltidningar jag syftar mest på.

Man skall inte lova perfekt träffsäkerhet på kommunen för det behövs inte! Det går att sälja och utnyttja ändå.

Tobab 2007-02-18 00:27

Det visade Sundsvall och det stämmer. (Telia)

Decibel 2007-02-18 00:33

Citat:

Originally posted by Tobab@Feb 18 2007, 00:27
Nu blev jag lite fundersam, såg på ditt ip, du sitter några nummer bort bara, får man fråga vilken stadsdel ? ;)

VM i off-topic...

Tobab 2007-02-18 01:12

Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
Citat:

Ursprungligen postat av Tobab

Nu blev jag lite fundersam, såg på ditt ip, du sitter några nummer bort bara, får man fråga vilken stadsdel ?
VM i off-topic...

Alnö

Thomas 2007-02-19 14:04

Citat:

Originally posted by Tobab@Feb 18 2007, 00:27
Funkar okey hittills!

grazzy 2007-02-19 15:18

Nice info Thomas (och Jens), tack!

Thomas 2007-02-19 16:17

Citat:

Originally posted by grazzy@Feb 19 2007, 15:18
Nice info Thomas (och Jens), tack!
NP

Med en mindre modifikation i scriptet hade den lyckast men din comhem ip också på hopp nummer sex. "6 168 ms 10 ms 176 ms vrr-bb-r-02-to-vrr-pr-r-01.comhem.se [83.xxx.2xx.2xx]"

"vn" => "Vänersborg",
"vno" => "Värnamo",
"vrr" => "Göteborg",
"vs" => "Västerås",
"vs-a" => "Västerås",

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson