![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Jag slår ett slag för belgisk öl. Typ Chimay, Delirium, Duvel
Weissbier är också gott. Hoegarden, Franzikaner, Paulaner, Erdinger Köp gärna också något spontanjäst öl samt kanske någon fruktöl t.ex Timmermans Framboise som är en hallonöl. Oppigårds öl är goda men kan vara lite svåra att få tag på. Sierra Nevada Pale Ale samt den kroatiska Karlovacko rekommenderas också. Glöm inte Guiness och Kilkenny. Visst är det gott med öl :) |
Citat:
|
håller med föregående talare som är smarta. Finns ju faktist inget bättre än staropramen
|
Jag har nu läst alla inlägg och är riktigt förvånad att ingen nämner Pilsner Urquell, denna lagerns föregångare och det öl som gav upphov till just öltypen pilsner (Urquell betyder urkälla) och den något mindre beska lagern. Vet att många i Sverige gillar Staropramen och Starobrno men Pilsner Urquell har både bättre beska och en djupare maltighet, anses vara nr 1 i Tjeckien, det land som dricker mest öl i världen per capita... Annars är Primator (Tjeckiskt) ett gott tips...eller Tysk-Frisiska Jever...
|
Om man ska prova lite olika sorter, får man inte glömma
Double Chocolate Stout |
Tack för alla tips mina vänner!
Har valt ut ett par samt tittat lite nere på systemet här och kommer i alla fall upp i en 20 olika sorter och kanske några till. Listar de jag köpte sedan för en kommentar. =) //Andreas |
Citat:
|
Dessa blev det till slut.
Red Seal Ale Flaska, 355 ml Krusovice Premium Lager Burk, 500 ml Bedarö Bitter Flaska, 500 ml Eriksberg Flaska, 500 ml Chimay blå Flaska, 330 ml Innis & Gunn Oak Aged Beer Flaska, 330 ml Oppigårds Golden Ale Flaska, 330 ml Singha Flaska, 330 ml Erdinger Weissbier Kristallklar Flaska, 500 ml Pilsner Urquell Flaska, 330 ml Kilkenny Draught Burk, 440 ml Guiness Slatopramen Staropramen Nils Oskar God Lager Miller Tack för alla rekommendationer och nu får jag hoppas att kvinnan blir nöjd! //Andreas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson