![]() |
Citat:
http://www.nyteknik.se/art/48466 |
Börjar balla ur totalt det här =)
Kopior på två fullmakter, har tyvärr ingen scanner så får bli det jag har på datorn och en avskrivning: minus00.com/doc/fullmakt1.jpg minus00.com/doc/fullmakt2_rawcopy.doc Källa ITU underskrivet av regeringen på Niue: minus00.com/doc/niue_ITU.pdf Mängder av mer dokument existerar men ITU tar upp det viktigaste. Lögner om pengar Citat:
De få pengar som har gått dit har gått till löner av deras egen personal, högre löner än premiärministern. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
IDG må inte vara världens bästa och mest pålitliga medium, men jämfört med realtid.se är de en sanningens lysande stjärna på mediehimlen.
Jag vill också minnas att jag för flera år sedan läste om turerna runt nu-domänen innan Nunames dök upp och där allt var löst i och med Nunames. Vad gäller Danski känns det lite suspekt att posta ett sådant inlägg men inte ha tid att publicera bevisen för att exet ska komma på middag. Har du planerat att bjuda hem henne kunde du ha besparat dig själv en massa besvär med att vänta med ditt inlägg. |
http://www.idg.se/2.1085/1.89850
"Jag vågar därför påstå att Pär Brumark är en ful fisk som har utnyttjat sin personliga vänskap med Realtid.se:s redaktör Olle Blomkvist för att sätta press på Bill Semich och Nu Domain ..." |
Citat:
De där så kallade bevis håller jag inte mycket för, alla kan förfalska ett dokument och en namnteckning, så vad du får göra är att visa på en server som inte är kontrollerad av dig eller Herr Burmark, och från den länka dokument som stärker argumenten i ditt första inlägg. Edit: Inser nu att en sådan länkning kan vara enkel att skapa, vad jag menade var att du bör länka från en server som omöjligen kan kontrolleras av dig eller någon "icke-existerande" affärspartner. |
Danski:
Det jag kan läsa ur http://minus00.com/doc/fullmakt1.jpg är tillåtelse för DITT FÖRETAG att försöka ta över hanteringen av .NU - att DEbolaget ska bli registry för tld'n. "Further, the GoN will be quite happy to have DEbolaget responsible under your direction for the day to day management of the .nu ccTLD" & "We look forward to a long and mutually beneficial relationship". Dokumentets äkthet och legitimitet vet jag inget om - men hur som helst så är det uppenbart att du som ägare av DEbolaget knappast har något altruistiskt engagemang här. |
Citat:
|
Det finns ett bolag som heter DEbolaget i Malmö AB
|
Citat:
Och nej, jag har inte hackat eller infiltrerat ITU *suck* Fullmakten kan jag knappast hitta på en annan server då den är sänd via post till Sverige från Niue och inscannad. Men ni får gärna kolla upp med förslagsvis Toki som har skrivit under de fullmakter som jag visat här (mer än vad IDG har gjort!). Att ens tro jag skulle lägga upp ett förfalskat dokument på ett publikt forum är löjligt. Ska det behövas publicera bilder på när vi skakar hand eller är det photoshoppat kanske? Anklaga mig för att förfalska underskrifter måste vara det komiska jag hört på länge, kan fan knappt skriva min egen namnteckning två gånger så att den ser likartad ut. Citat:
Enligt alla de som har eller har försökt förhandla med Bill säger samma sak, pengar biter och endast pengar! Därav började det förhandlas av svenskar för att köpa upp rättigheterna i samförstånd med Niue (vilket står ordagrant i fullmakten). Jag och många andra har gått in med personlig tid och pengar för att hjälpa till och som det nu verkar straffa sig även gått in med mitt bolagsnamn i saken. Det står ett par servrar här som ska ner till ön för att säkra det Internet som de fått hotat att få avstängt vilket har hänt innan. Vinsten av domänen ska gå till ön, punkt slut! Men om det nu skulle vara en stor lögn allting varför inte kolla med regeringen eller invånarna på Niue? IDG verkar ju vara lika smarta som alltid när de ringer till en minister (tror han avgått till och med) som inte kan starta en dator eller har rätt att uttala sig! Hipa är en av de mycket få som varit positiv till att några routrar har satts upp oförstående om vad rn router är ens. Jag undrar hur de har fått namnet, numret, av vem och varför? Källgranskning var det va! Men okej, vi säger att ingen på Niue någonsin har haft någon kontakt med någon svensk. Förändrar det saken att något är fel? Att gå in på att fullmakterna skulle vara förfalskade ser jag bara som en skenmanöver från frågan. Niue själva har stridigt detta längre än jag läst WN. Kom ihåg en sak, detta har pågått i 10 år och det finns mycket, mycket, mycket, mycket som inte ens har nämnts. Jag är glad att informationen kommer fram, trodde knappt att någon skulle orka sätta sig in i detta ens så mycket som ni här redan har gjort. Det är anmärkningsvärt och ska ha beröm. Uppenbarligen finns det fler än jag som är intresserad i frågan, ön fascinerar mig och charmar de flesta. |
Hmmm.. Kommer denna tråden att bli 2007 års "att stjäla en design" ? eller kommer denna att ta ledningen...
Danski, att läsa dom där dokumenten får en att verkligen tvivla på dig... Finns mycket saker som kopplar ihop dig och Pär Brumark, att lita på ditt "ord" i detta fallet är som att säga att Sahara är en djungel... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson