WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Bahnhof bygger supersäker datahall (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17924)

MRDJ 2006-12-09 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av Seattlegrunge

Citat:

Originally posted by -patrikweb@Dec 5 2006, 21:53
Citat:

Ursprungligen postat av empty
Fan när får vi ett bergrum i Malmö? Någon som är sugen på att bygga? =)

Lär finnas en del bergrum i Malmö att köpa eller hyra delar av, brukar finnas många av dom på olika ställen.

Hahaha, skulle vi ha bergrum i Malmö? haha, vi har bara lera här nere... och i leran kan du hitta en del flintasten, men inte är det några bergrum iaf ;)

Förresten, snygg avslutning i Bahnhofs film med "Hur många megaton tål din server?" :)

du får dra igång ett eget PR jippo,
"nu bygger vi serverhall 10 meter ner i leran. klarar en atombomb"

kullervo 2008-07-29 21:06

Härom dagen öppnades Pionen. Kanske är det den goda bergsprängarölen som satt spår för jag är sugen på att ställa en maskin där. Tyvärr sätter 3 års bindningstid och höga priser för småkunder stopp för det. Fast det är klart, man vill väl inte fylla 200 skåp med småkunder.

claes 2008-07-29 21:47

Jag har ett serverrum i Malmö som också "nästan [kan] klara av en fullträff av en atombomb".

Det är ju inte så svårt att "nästan" klara av en atombomb. Det mesta klarar ju sig "nästan" vid den typen av explosioner.

KarlRoos 2008-07-29 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av Johan H
Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Och om någon nu bombar centrala Stockholm med kärnvapen känns det inte som att det kommer att finnas mycket infrastruktur kvar runt hallen ändå.

Om någon skulle släppa en a-bomb över stockholm så tror jag inte man tänker så mycket på om sin server är live eller inte...

?
Man måste ju dra in sin $/day från AdSense :D

claes 2008-07-29 23:05

Citat:

Originally posted by KarlRoos@Jul 29 2008, 23:03
Man måste ju dra in sin $/day från AdSense :D
Haha. Kvällens bästa kommentar!

patrikweb 2008-07-29 23:13

Ölen var god, dock känns 36 mån rätt länge. Även om det är en cool hall så är det ändå kunderna som får betala för det.

Fast deras hall är ju inte byggt i verkligeheten för klara någon bomb, dom har ju placerad alla servrar i tryckvågs "tunneln" så är ju första som kommer bli mos är alla servrar.

klein 2008-07-30 06:25

Citat:

Originally posted by BigDuke@Dec 6 2006, 03:12
Lite kul att det skrivs på en del ställen, bl.a. i Bahnhofs film att det skulle klara en DIREKTTRÄFF med kärnvapen.
Inte ens NORAD i förenta staterna klarar det. Det är därför amerikanarna drog igång http://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_Def...ense_Initiative

Direktträff med kärnvapen! Visst! Av 1945 år modell då ... Med tanke på att dom där bergrummen är byggda på 50 och 60 talet.

Tro inte ens den klara en träff med bombkapelse 90. ( Vanlig Svensk kluster bomb ) , dock är det ett jävla meck ta in och ur berg rum..

tartareandesire 2008-07-30 07:14

Varför är det bättre att "nästan" klara en fullträff av atombomb än att inte göra det alls? =)

BarateaU 2008-07-30 11:13

Vet inte om de spelar någon roll.
Hostar jag min server där och sitter själv hemmanär det händer så kvittar det nog.
Servern kanske klarar sig, men inte fan gör jag det.

klein 2008-07-30 11:23

Citat:

Originally posted by BarateaU@Jul 30 2008, 11:13
Vet inte om de spelar någon roll.
Hostar jag min server där och sitter själv hemmanär det händer så kvittar det nog.
Servern kanske klarar sig, men inte fan gör jag det.

Plus att bergrum som är byggda för ABC skydd, har tunga dörrar, trånga passager och långt att gå med grejerna.

Har legat några veckor på ett logement i ett bergrum på en Ö någonstans Sverige...Det var inte kul..

Enda fördelen jag kan se med bergrum , är att det är lätt hålla kylan och brandsäkerheten.. Men det kostar också att dränera bort vattnet, så frågan om det är värt det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson