WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Gratis IDN .se domäner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16842)

Ristorasto 2006-10-16 15:22

Är det lönt och betala om det är gratis?

patrikweb 2006-10-16 15:50

IDN kommer förbli värdelösa, endast bra sätt att kanske ha en lokal sida för sitt land utöver sin vanliga.

Då man inte kan ha mail till dom på något vettigt sätt ens.

neware 2006-10-16 16:17

Angående att vi tar 1:- för ett IDN-domännamn så kan jag bara säga att om man inte tycker domänen är värd 1:- så kanske man inte ska registrera den, men på allmän begäran sänker vi priset till 0:-

De som känner sig lurade på enkronor kan kontakta mig via PM för återbetalning.

Billigast är inte alltid bäst....

NEware AB

Niklas Elelid

patrikweb 2006-10-16 16:39

Citat:

Originally posted by neware@Oct 16 2006, 16:17
Angående att vi tar 1:- för ett IDN-domännamn så kan jag bara säga att om man inte tycker domänen är värd 1:- så kanske man inte ska registrera den, men på allmän begäran sänker vi priset till 0:-
De som känner sig lurade på enkronor kan kontakta mig via PM för återbetalning.
Billigast är inte alltid bäst....
NEware AB
Niklas Elelid

Ni måste ha bra avtal för kortbetalning? För känns nästan som det kostar er mer att ta betalt 1:- med kort?

jonathanfranze 2006-10-16 16:54

Citat:

Originally posted by patrikweb@Oct 16 2006, 15:50
IDN kommer förbli värdelösa, endast bra sätt att kanske ha en lokal sida för sitt land utöver sin vanliga.
Då man inte kan ha mail till dom på något vettigt sätt ens.

Jag tycker att du har fel, det finns ju många företag som enbart har en specifik geografisk zon som målgrupp. Östersunds fiskbil kanske vill ha en hemsida för de kunder som handlar, det finns nog inte många internationella besökare på en sådan sida.

Självklart måste man ta hänsyn till de begränsningar som finns, men att säga att IDN-domännamn är värdelösa tror jag är att ta i. Vi kommer nog att se en hel del dyra försäljningar av IDN-domännamn i framtiden. Dessutom tror jag att 1,3 miljarder kineser skulle tycka att det är toppen att kunna använda sitt eget språk i domännamn och inte engelska.

neware 2006-10-16 18:04

Japp, vi har ett glimrande avtal ;-)

/N.

Decibel 2006-10-16 21:57

Vem blir först med att betala för att folk ska registrera IDN genom sitt hotell ? :P

Marcus 2006-10-16 21:59

Citat:

Originally posted by Decibel@Oct 16 2006, 21:57
Vem blir först med att betala för att folk ska registrera IDN genom sitt hotell ?
JX? :)

terlag 2006-10-18 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
Citat:

Ursprungligen postat av Oskar Lindgren
Gött, vilka ombud kommer erbjuda det?

De som är .SE-ombud och vill göra det, tror inte så många kommit längre än till funderingar på hur eller om det ska erbjudas.

Hur kommer ni göra?

terlag 2006-10-19 00:05

Citat:

Originally posted by Kjette@Oct 18 2006, 23:57
Finns många som gör det... Kanske inte dom men Neware, Loopia m.fl.
Jag vill registera från loopia men jag vågar inte. Kommer säkert komma någon extra avgift bara för jag flyttar domänet sedan till aleborg.se

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson