WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på konkurs.se önskas (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16301)

Storen 2006-09-22 13:38

Kanske menas att förvaltarna skriver ut en spec på vad som ingår i konkursboet... Samt om endast hela boet säljes, eller om man kan få köpa loss intressanta objekt....

jaffa 2006-09-22 21:58

Tycker att sidan är riktigt bra och hittar bara ett petfel. I titeln på sidan är exekutiva auktioner stavat med "c".

PgD 2006-09-22 22:40

Citat:

Originally posted by MissDomain@Sep 21 2006, 23:05
Bouppteckning gör man endast när privatpersoner dör, men du kanske syftar på man man markerar när konkursen är avslutad, eller?
Slarv av mig. Jag menade konkursbouppteckning enligt konkurslagen 7:13. Det är en förteckning över konkursboets skulder och tillgångar med (ett försök till) värdering. Det är i första hand bouppteckningen man är intresserad av för att se om det finns något av värde i boet. Att publicera hela bouppteckningen skulle väl föra för långt, men en sammafattning av tillgångarna i stil med exempelvis maskiner X kr, fordon Y kr, varulager Z kr och så vidare kanske vore genomförbart. Men eftersom bouppteckningen inte är klar när konkursen annonseras utan senast en vecka före edgångssammanträdet så måste i så fall förvaltaren ha möjlighet att göra kompletteringar i efterhand.

empty 2006-09-24 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:

Ursprungligen postat av empty
Du kan få feedbak på webhotellet istället, det suger (sidan är nere)

Någon som inte gillar mitt bolag utsatte min server för en dos-attack, därför var vi tvugna att stänga ner servern under ett dygn.

Ah, fan vad tråkigt. :( Funkar fint nu iaf.

Xamda 2006-09-24 19:48

Nyfiken fråga, är det inte väldigt få konkurser listade...? Har sökt runt lite och kan för allt i världen inte få ihop antalet konkurser du visar med den nivå det borde ligga på... Har jag missat något? Annars en bra sida!

Storen 2006-09-24 20:54

Den är väl kanske inte "online" ännu...

Färskaste konkurserna hittar du här annars: DN - Ekonomi

Emil_P 2006-09-24 22:24

Citat:

Originally posted by Xamda@Sep 24 2006, 19:48
Nyfiken fråga, är det inte väldigt få konkurser listade...? Har sökt runt lite och kan för allt i världen inte få ihop antalet konkurser du visar med den nivå det borde ligga på... Har jag missat något? Annars en bra sida
Imorgon måndag så öppnar vi upp sajten officiellt och då kommer även uppdateringsfunktionen aktiveras. Anledning till att vi avvaktat med att uppdatera är för att anslutna konkursförvaltare får ett personlig meddelande om att en ny konkurs registrerats hos oss och på så sätt påminner dem om att ge oss information om konkursen.

jochen 2006-09-27 21:38

Tjenare!

När man klickar på konkurser så vore det najs att få med "bransch" som en kolumn i listningen också. Om det går att ordna..? Företagsnamnet skvallrar ju inte alltid om vad företaget var i för bransch...

Che 2006-10-13 02:40

Jag reggade mig på MissDomain för att sälja en domän.
Efter det får jag ett mail från konkurs.se
"hej namn. För dig som tidigare varit prenumerant av vårt nyhetsbrev måste åter aktivera ditt medlemskap. I och med vår nya tjänst vill vi rensa ut vår medlemsdatabas från e-postadress som slutat att fungera."
Sedan nu ett ytterligare mejl...
" Hej tack för din registrering som medlem hos konkurs.se...." kallades påminnelse 1 det mejlet.
Är det normalt när man registrerar sig på en sida att man sedan använder sig av e-postadressen för att skicka reklam, spamma från andra sidor man har?
Har jag godkänt det när jag registrerade mig hos er?

Storen 2006-10-13 05:06

Jag fick likadant, men uppfattade det som att första "omregistreringen" inte fungerat..

När uppdateras konkurslistan?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson