Citat:
Originally posted by Spindel@Sep 18 2006, 08:48
6 miljoner? 19 miljoner kostade herrgården.
|
Vad jag har lyckats läsa mej till så kostade marken 12,5 miljoner. Jag tror tom jag skulle fått låna pengar till 190 hektar mark. Därav har det ju lite med privatekonomin att göra. Men jag hade fel 6,5 skulle det varit. Det är vad huset kostar.
Paret har i decennier haft toppjobb, att dom blivit avlönade därefter verkar komma som en chock.
Citat:
Problemet är att SAP som parti är emot orättvisor och de rika. Men faktum är att under Perssons tid som statsminister har klyftorna ökat.
|
Jag håller med dom har ökat. I dagens samhälle och utvecklingen vi haft sedan mitten på 90-talet vore enda lösningen på problemet kommunism. Sammhället utvecklas i en rasande fart och är man inte med hamnar man snabbt långt efter. Det skall nu bli spännande att se om alliansen löser problemen. Jag tror personligen inte att det går. Vill man inte jobba/lära sig nåt/tillföra så vill man inte.
Citat:
Många brukar säga att SAP stöttar de svaga, men jag tycker knappast det är okej att förtidspensionera ungdomar och få föer folk i bidragsberoende. I sossarnas Sverige förblir de svaga svaga, och de rika rika. Var på tiden att godsägaren fick gå från makten!
|
Du kanske har rätt och jag hoppas det. I min verklighet älskar vissa att ha lite ont i ryggen så man kan ligga hemma i tvsoffan.
Ricky Lake, en påse chips och några polare att fika med. Existensminimum är ju väl tilltaget om det är behoven man har. Gå till jobbet 07:00, då missar man ju Pussel på TV4.
Skrev tidigare "Orkar man inte ens gå till valurnan skall man inte ha en krona i bidrag, mitt medlidande är förbrukat." det står jag fast vid. Däremot tycker jag inte G Persson gjort ett så dåligt jobb! Han och Carl Bildt är två jag inte skämts för när dom representerat Sverige utomlands. Skall bli spännande att se hur det blir nu, hoppas det inte blir pinsamt.
|