WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   wn.se nya annonsplacering (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15956)

grazzy 2006-09-02 13:09

Citat:

Man skulle kolla över sina egna siter lite vore på sin plats hos de få kritiker som postat inlägg här. Innan man kallar mej hora, anser att en ynka reklambanner är att utnyttja besökarna till max. Samt säga att vårt bolag där 90% av omsättningen är vinst har ekonomiska problem. Vet att du är en kronsikt pessimist men i detta fallet tycker jag du är långt över gränsen grazzy. Är dina ständiga påhopp på majoriteten på WN en kanal för att få utlopp för din avundsjuka? Eller gör du det bara för att du tycker det är kul att klanka ner på folk som försöker.
Du får gärna läsa in vad du vill i den meningen Thomas, men jag har inte kallat dig eller någon här för hora. Ni får göra vad ni vill med WN, men den dagen då jag inte säger vad jag tycker är samma dag som jag självmant slutar posta här eller ni slänger ut mig. Kronisk pessimist, ja. Avundsjuk? På vad? På att du troligen tjänar mera pengar på dina verksamheter än mig? Att du har mer trafik? Jag utvecklade en webbplats förra månaden som med 0:- i budget hade över 100k besökare första 3 veckorna. Det finns inte en annons så långt ögat kan nå på den webbplatsen.

Det finns alltid lite utrymme att trycka in en blinkande flashannons på 300kb till på. Är det värt de extra 50:- om dagen respektive den förlust av förtroende jag får från mina användare? Jag skulle kunna öka mina intäkter om jag tyckte att det var roligare att sälja min tid till andra än att sitta här och bubbla skit med dig och då och då testa lite nya grejer.

Jag tycker det är bra att ni driver WN som ni gör. Det har jag sagt förrut, jag kanske verkar överdrivet kritisk men jag tror att du som har träffat mig vet att jag är en snäll kille egentligen. Dagen då ni gör över gränsen för vad vi andra accepterar i form av kvalitet, annonser, spam och missbruk från moderator kommer det att dyka upp alternativ till WN som anpassar sig till det vi andra webmasters vill ha. När du säger att WN inte är någon prioritet för QU så är det ju mer eller mindre en uppmaning till dem som talar om ett nytt WN här på forumet ...

/rant

PS. Lycka till med valpen.

jonny 2006-09-02 13:18

Thomas, skapa en separat tråd om valpen. Jag tror det är många med mig som vill veta hur det går.

Vad gäller reklamen så finns det forum och liknande där platsen för vart tredje inlägg bytts ut mot reklam och det är väldigt irriterande. Reklamen får gärna vara på högersidan där den kan ignoreras :)

noseel 2006-09-02 22:08

Citat:

Thomas, skapa en separat tråd om valpen. Jag tror det är många med mig som vill veta hur det går.

Instämmer. Som hundägare engagerar man sig grymt i sånt. Ni som inte har djur kommer aldrig att fatta. Fågel-på-balkongen-tråden nästan levde jag för några dagar.

Mattias 2006-09-02 22:23

Citat:

Originally posted by noseel@Sep 2 2006, 22:08
Ni som inte har djur kommer aldrig att fatta.
Okej, för vi som inte har djur är helt blåsta i huvudet
och vet absolut inget om känslor för djur heller? :rolleyes:

Tack :)

noseel 2006-09-02 22:50

Citat:

Okej, för vi som inte har djur är helt blåsta i huvudet
och vet absolut inget om känslor för djur heller?

Nejnej, ta det inte så allvarligt. Så här är det: Innan jag skaffade hund hade jag flera kompisar som hade det. Och jag tyckte de tjatade ihjäl mig med irrelevant information om sina jävla husdjur. Kunde inte fatta hur ledsen en kompis blev när hans hund dog. "Det var ju bara en hund, köp en ny".

Så skaffade jag hund själv. Att han har blivit en familjemedlem är ett understatement. Vi arbetar tillsammans, vi sover tillsammans och vi äter tillsammans. Dagen han dör kommer jag att, tja, bli helt förstörd.

Så mina kommentarer kanske bara gäller mig. Innan jag skaffade hund fattade i alla fall inte jag vilken central del av ens liv de tar.

Och klockan är typ elva en lördagkväll så det är lite av en fyllepostning så ta det inte så seriöst. Och jag såg smileyn, så du är inte sur på riktigt va?

Mattias 2006-09-02 23:26

Inga sura miner, såg rätt påhoppande ut bara (för allmänhet).
Klart det finns folk som har mindre uppfattning och värderingar för "djur".
Även de som har en hund,katt,häst.
Men finns ju även de som förstår sig på lika mycket som du, men har inget eget.

Drick på och se glad ut ;)

jonny 2006-09-03 00:55

Det räcker med att slå på Animal Planet och se Houston SPCA eller liknande program för att se att det finns gott om människor som inte bryr sig det minsta om djur.

Alpha 2006-09-03 02:27

Citat:

Originally posted by jonny@Sep 3 2006, 00:55
Det räcker med att slå på Animal Planet och se Houston SPCA eller liknande program för att se att det finns gott om människor som inte bryr sig det minsta om djur.

Det finns ju människor som inte bryr sig om andra människor
så varför är det så konstigt att människor ibland inte bryr sig om djur?

Allt är inte 'PEACE LOVE AND RESPECT' på denna planet :P

Men visst är det sorligt när folk är elaka mot andra varesler o vice versa.

EDIT:
Ganska offtopic..

webbteknik 2006-09-03 16:42

Citat:

Originally posted by Mattias@Sep 1 2006, 16:53

Då borde väl du om någon lagt märke till att annonserna inte visas om du har tillräckligt liten ruta :-)

När jag skrev detta så hade jag ett fönster där man såg typ en tredjedel av bannern.

Dock så tycker jag inte det är fel att ni tar in reklam, snarare tvärt om det är helt rätt. Man skall få betalt för den möda man lägger ner på en webbplats.

glennj 2006-09-03 18:00

** Offtopic **

Är vi så många hundägare på WN alltså? Intressant.. Men som sagt, en egen tråd om hur det går med den söta valpen hade jag gärna sett! (Håller tummarna)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson