![]() |
2 bifogad(e) fil(er)
Tyvärr gick en person/grupp över gränsen idag med ett direkt hot mot webbhotellet.
Hotet bestod av ett mail med texten "Osynliga partiet syns inte med det gör du!" Bifogat var ett foto på Håkans ytterdörr. Samtidigt pågår en anstormning av mail-attacker till JX's mailservrar, om det finns nåt samband mellan det två händelserna vet vi inte just nu. En händelse-notering är gjord av Sundsvallspolisen vid 22:00 tiden idag Aug 24 2006. Vakthavande polisen bedömde det som att ingen direkt hotbild fanns. (Hotbilden är uppdaterad i senare inlägg) |
Snacka om att de där idioterna hotar demokratin. Man blir så trött.
|
Vad olustigt.
|
Nu verkar Polisen i Sundsvall omvärderat problemet och möjligen kommer det redan under kvällen börja jobbat med ärendet.
|
Blir det en uppdatering av bilden med en polispatrull som skyddar Håkans lägenhet kanske?
|
Citat:
|
Polisen var mycket tillmötesgående och tog det på högsta allvar med en liten högre hotbild än som tidigare bedömts, som jag förstod det tog vakthavande omedelbara beslut om åtgärder.
Det egentliga ursprunget/avsändaren är omöjligt att bedöma förutom att det är mycket olustigt, varför jag ens fortfarande är på tapeten för dessa personers aktivitet har jag ingen aning om, jobbjakt lämnade oss till förmån för FsData för drygt 2v sedan. |
Du är biff och skitpartiet vill väll bara jävlas. eller ja nu får väl jag min dörr fotograferad next..
|
Låt dem komma och fotografera dörrar... De är ju skrattretande. Vad de tarvar är en fet smäll, förbaskade anarkistpack. Något larvigare har jag sällan hört...
Utnyttja möjligheten, gå ut med pressmeddelande och tala om att packet, förlåt "Osynliga anarkister", hotat och fortsätter hota dig och er verksamhet. Tala också om att ni inte backar för dylikt skräp. Förstår dock om det kan kännas obehagligt, men det är fega stackare som står bakom skiten... Bara för att de vågar smyga sig fram till en dörr med en mobilkamera så betyder det inte att de vågar göra så mycket mer... |
Citat:
Att dom sedan ger sig på en tidigare "stödfunktion" för jobbjakt.se´s verksamhet är för mig ett tecken på att dom lägger energin åt fel håll.. Det enda skydd dom har är anonymiteten, och när den slutar existera försvinner även dom |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson