Citat:
Originally posted by Westman@Mar 20 2006, 09:57
Ja den är relevant. Om pizzabagaren ville dra det i långbänk så var det 50000 de ville ha. Han fick ju 90% i rabatt om han gjorde upp direkt.
Tillägg: dessutom finns det de som krävs på mycket mer pengar än så för ungefär samma sak.
|
Ja, jag säger inte att du har fel i det, men men visst är det taktiskt att kräva 50000sek och sedan lämna "90% rabatt" ?..
Om jag drivit ett multinationellt företag med miljarder i omsättning så hade även jag slagits för rättigheterna. Men diplomatisk som jag är så hade jag inte direkt sparkats och slagits mot gruset under som utnyttjar mitt varumärke på liknande sätt.
Jag hade gett snubben en chans att korrigera sitt misstag. Därefter hade jag delgett andra mer betydande krav.
Om det däremot varit mer regel än undantag att folk "snor" varumärket så förstår jag att en av aktörerna måste agera syndabock...
Hur som helst så vet jag väl inte allt kring detta med OS, men jag lever för det mesta enligt principen "en chans är ingen chans - två chanser är två chanser för mycket"..
Det är väl därför jag aldrig kommer driva ett multiföretag ;)
EDIT//
Ändrat skor sig till unyttjar
|