![]() |
patrikweb:
är du förvånad över att du inte får en server för 50 000:- när du betalar 395kr/mån? blir du förvånad när falukorven inte smakar oxfilé också? Vad är det som får dig att tro att de normala kommersiella spelreglerna ska vara satta ur spel just för webhotell? Citat:
Tror du att folk går förbi crystone och tänker "åh, jag vill nog hjälpa dom snälla killarna på crystone att bära rackskåp på min fritid", eller tror du att det finns folk där som jobbar med det och har lön? Så fort du dumpat priserna och gjort allt så fantastiskt som du säger att det kommer att bli lovar jag att ställa ett gäng servrar hos dig. Fast bara om du slutar gnälla på alla dina konkurrenter och börjar vara lite konstruktiv i stället. //Dennis stavfel... |
Kan inte annat än hålla med föregående talare. (Dock avstår jag från att utlova att ställa servrar där :) )
|
Har inte sagt att man får fina servrar för det priset, men många som tror det är riktiga servrar som dom får och var just det vi diskuterade i föregående inlägg att det inte lär vara rackservrar i något fall.
Självklart får dom lön och jag har inget emot hjälpa till gratis ibland innom rimliga gränser, dock så finns inget värre med jobb sätta upp rack så tror inte det blir lättare och känns bättre att sätta upp det även om man får lön för det. Att dumpa priserna skulle endast vara för se hur långt man kan gå ner för att se hur mycket dom andra går ner precis som vissa andra företag dumpar priset på domäner. Sedan kallar jag det inte gnäll, det är fatka att folk inte bör förvänta sig eller tro det är rackserver dom får för det priset. Citat:
|
Aha, då förstår jag; du förstår att det inte är en superserver, och du vill hjälpa alla dom som inte begriper det att förstå. Det var ju vänligt av dig. Nu känner jag mig jättedum som tyckte att du gnällde...
|
Dock får man räkna med att Crystone försvinner lite då och då. Inga långa uppehåll med ca 15-20 minuter. Nyss var min server borta 18 minuter.... Varje gång det har hänt så har Digikom och Eastpoint fungerat så kan man välja så ska man nog inte välja deras co-lo i Norrköping.
|
Det går inte att välja vår Co-lo i Norrköping längre!
Och du har rätt, vi är inte nöjda med vår upptid i Norrköping, Så vi jobbar på det i skrivande stund! Men vi har mycket bra upptid i Borås och Stockholm! Och om du vill kan vi flytta din server till någon av dessa hallar! /Mattias |
Citat:
|
Nu är Crystone nere igen...
Tack för erbjudandet, vi ska fundera på det. |
Citat:
... Och nu (en dryg kvart senare) är den tillbaka igen :-) |
Har inte sett hallen i Stockholm, men hallen i Norrköping är ingen hall. Det är en del av en gammal lägenhet, med ett kylaggregat från en mjölkkyl, hyllor med rader av supersniktowers (med några undantag så klart). Fönster mot en innergård på andra våningen...
Avbrottsfrikraft bestod av enstaka UPS, i min meningg fullständigt otillräckligt. Skulle inte ställa något där, oavsett pris. Såvitt jag förstod fanns ingen redundans vad avser bandbredd heller, men jag kan ha fel. Mina kunskaper om denna hall är givetvis begränsad, jag var bara där en halvtimme eller två och det är några månader sedan nu. Vad gäller den gamla Digikomhallen, också inrymd på andra våningen i ett hyreshus, så håller den högre klass och ger ett mer gediget intryck. Här finns ingen UPS (förutom rackbaserade UPS:er), men det fanns åtminstone redundant internet och kunnig personal (den rök visst till stora delar i samband med uppköpet enligt dem jag kände där)... Digikomhallen är liten och borde nästan vara full vid det här laget. Det är helt klart så att man får vad man betalar för - vill man ha riktig redundans så funkar inte någon av dessa två hallar. Hallen i Norrköping - duger inte ens till att ha mormors receptsamling i. Hallen i Borås - den är okej, så länge man inte har alltför stora krav på tillgänglighet. Hallen i Stockhom - vet inte, den kanske är super... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson