![]() |
Citat:
Det viktigaste när man jobbar med hemsidor/internet är marknadsföringen, lyckas du med marknadsföringen så är resten inte så svårt. Testa är också viktigt, inte för länge sedan köpte jag över 1000 domäner bara för att testa ett nytt marknadsförings trick jag kommit på. Det gick inte som planerat endast 300 besökare om dagen så jag slutade fokusera på den strategin. Så det gäller att testa för att se vad som fungerar och vad som inte fungerar, när du hittar något som fungerar kör på för fullt och mjölka den så mycket du bara kan. (utan att tala om för andra vad det är du kommit på, då riskerar du att inom kort tid få tio tusen konkurrenter som gör samma sak). |
Citat:
Att skylla på att det blir svårare med sökmotoroptimering och så vidare tror jag inte man bör göra heller. Jag har livnärt mig på affiliate sedan 2011 och har aldrig varit 100% beroende av Google. Sedan så förändras allting hela tiden. Det gäller att hänga med i utvecklingen. Mycket handlar om att förstå hur allting fungerar. Förstår du hur det fungerar, då kan du ta i princip vad som helst och arbeta med och sedan "jacka in" det i systemet för att tjäna pengar. En av anledningarna till att jag själv aldrig varit en aktiv skrivande medlem här på WN är för jag aldrig velat "se dum ut", och jag tror att det delas med många andra också. |
Citat:
|
Citat:
Det alla borde förstå och tänka på är att hur många inlägg man har och när man blev medlem i denna forum har INGET att göra med hur mycket erfarenhet man har och hur framgångsrik man är. Kände en som var mycket framgångsrik hade över 300milj. på banken, han hade inte ens 150 inlägg på ett annat ehandels forum då han inte hade tid att slösa och behövde fokusera på verksamheten. Man bör alltid respektera andra och inte tro att någon annan kan mindre. Själv är jag dålig på offline företagande och bokföring, men extremt bra på andra områden. Att man inte kan mycket om ett område som bokföring gör mig inte till "nybörjare" på ehandel. Tror knappast att Bill Gates och Steve Jobs var duktiga på bokföring då dem hoppade av skolan. Vi har alla något att lära av varandra, ingen här kan allt om allting. Positiv kritik är bra, men man bör aldrig kritisera andra som bränsle för sitt eget ego. |
Eftersom att ingen får göra egenreklam så kan man ju inte hitta nått nytt värt att haka på. Konstigt eftersom att det är ett forum som skulle passa för att dela med sej av lönande saker på webben, spelar det nån roll om det är aff.länkat? Ingrip bara mot spam i så fall.
Fattar tanken med sexmånadersregel på domänforumet men om man kollar kvalitén på det som finns där ändå så kunde den lika väl slopas. Har man en bra domän som är intressant och värd pengar så går den iväg på sedo eller på annat sätt innan den passerar WNs sexmånadersgräns, resultatet är att inga bra domäner kommer att hamna här i forumet. |
Citat:
Har sett att en del har hemsida på signaturen. Håller med om domäner, har man ett bra namn bör 6 månaders regeln slopas för annonser, forumet skulle bli mer aktiv med fler köp och sälj inlägg. Fick jag bestämma skulle jag skapa en kategori som heter "marknadsplats" och under det ha 3-5 sub-kategorier för tjänster, domäner, hemsidor och liknande. Samt jag skulle ta betalt för varje inlägg i marknadsplatsen, kanske inte mycket men $5 via paypal per annons/inlägg till admin är väl bra, att det kostar lite skulle också höja kvaliten på marknadsplatsen. |
Personligen har jag helt gått över till Slack. Om det inte redan finns en kanal så kanske det borde skapas en?
|
Citat:
|
Ganska ny på slack. Har ni några kanaler att dela med er av?
|
Vad är fördelarna med Slack?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson