WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Rek av bra mobil (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062330)

jonny 2014-07-21 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av Björn (Inlägg 20495043)
Sen har ju de flesta banker numer bra stöd för mobilt bankid och i kombination med mobilanpassade sajter så är det tillräckligt. I alla fall på bra telefoner/enheter med stora skärmar.

Tyvärr är Swedbanks internetbank allt annat än mobilanpassad. Det går i nödfall - men appen var mycket bättre för det man vill göra när man är på språng.

htiawe 2014-07-21 10:55

I väntan på iPhone 6 så har jag köpt en OnePlus One för att se om Android-lägret är en plats jag vill befinna mig på eller inte. Återstår att se om den är så bra som testerna säger...

StefanW 2014-07-21 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20495054)
Tyvärr är Swedbanks internetbank allt annat än mobilanpassad. Det går i nödfall - men appen var mycket bättre för det man vill göra när man är på språng.

Jodå, dom har haft en mobilsite i flera år. mobilbank.swedbank.se.
Den är såklart inte lika bra som appen, men att säga att den är allt annat än mobilanpassad är helt fel.

Som svar på tråden; Lumia 930. Lätt.

goose 2014-07-21 23:18

Frun har en ny Galaxy S5:a, hon verkar vara rätt nöjd med den :). Själv bytte jag till Windows phone när Nokia släppte sin 920. Helnöjd med batteritiden i den telefonen. Min förra Galaxy S2, led av samma problem som många andra här verkar ha, fick slänga telefonen på laddning så fort man kom hem från jobbet. Med 920:n har jag ca 70-80% kvar och då har jag inte ändrat användningsbeteende. Nästa telefon blir lätt en ny WP, troligen nästa generation av 1520-modellen med trådlös laddning. Jag hatar den satans micro-usb-kontakten. Jag förstår att Apple vägrar den skiten :)

jonny 2014-07-22 00:26

Citat:

Ursprungligen postat av StefanW (Inlägg 20495059)
Jodå, dom har haft en mobilsite i flera år. mobilbank.swedbank.se.
Den är såklart inte lika bra som appen, men att säga att den är allt annat än mobilanpassad är helt fel.

Som svar på tråden; Lumia 930. Lätt.

Fantastiskt marknadsföringsjobb må jag säga. Jag ska genast testa den.

StefanW 2014-07-22 01:14

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20495088)
Fantastiskt marknadsföringsjobb må jag säga. Jag ska genast testa den.

Haha, själv upptäckte jag den av en slump då jag var irriterad på att de inte hade en mobilversion för några år sedan. Jag skrev helt enkelt in swedbank.se/mobil (som också fungerar) och kom fram.

Ett tag såg deras app ut som hemsidan, sedan har appen ändrat design många gånger och det känns som de glömt bort sin egna mobilsite. Det är möjligt att jag är den enda som visste om den :P

dAEk 2014-08-02 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20494886)
Har nu haft Samsung s3 ett tag och är i stort sett nöjd med den om det inte hade varit för en stor hake, nämligen batteritiden och dessa fast den är inställd på energisparläge.

Har ni någon bra smartphone med bra batteritid och gärna med en bra kamera att rek?

Hur bråttom är det? Jag tänkte t.ex. vänta och se hur Googles nästa lur är och då ska man tänka på att jag sitter med en som är från 2011/2012 (Google Galaxy Nexus)

KristianE 2014-08-03 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av dAEk (Inlägg 20495746)
Hur bråttom är det? Jag tänkte t.ex. vänta och se hur Googles nästa lur är och då ska man tänka på att jag sitter med en som är från 2011/2012 (Google Galaxy Nexus)

Akta dig så du inte fastnar i träsket att "vänta på nästa version". Då blir det aldrig av.. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson