WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061349)

AndreasBylund 2014-03-30 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20489262)
Smitare är fel ord, du menar personer som är fria och kan styra sitt eget liv. Flytta dit man vill och slippa vara slav i Sverige :)

Smarta och fria personer kommer alltid ha mer möjligheter, och ingen som hindrar en flytta från Sverige.

Enda frivilliga typ som flyttar till Sverige är flyktingar och bidragstagare.

Jag kan inte sluta förundras vart du får allt ifrån. Antingen är du ett riktigt bra troll alternativt riktigt dåligt påläst.

Alpha 2014-03-30 10:06

Westman:
Det var inte länge sedan SD hade en Turkisk flagga på sin hemsida med ett kryss över.
"HÖR INTE HEMMA HÄR" eller något i den stilen stod det. Jag mailade faktiskt dem och frågade om det på den tiden.

Ja, en normal funtad människa borde förstå detta tycker jag med.

Eller vänta nu, rösta på SD för att man är missnöjd? Är det lite som att klottra i skolan för att man är missnöjd med skolan? Råna en bank för att man är missnöjd med samhällets ekonomiska klyftor? Våldta kvinnor för att man är missnöjd med sitt utseende?

Nä, finns andra vägar att gå om man är missnöjd.
Rösta på rasister är verkligen ingen lösning ifall man är missnöjd, men det förstår väl bara en "normalt funtad människa" ;)

patrikweb 2014-03-30 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasBylund (Inlägg 20489267)
Jag kan inte sluta förundras vart du får allt ifrån. Antingen är du ett riktigt bra troll alternativt riktigt dåligt påläst.

Har man pengar så kan du hittat andra länder som är betydligt bättre än Sverige. Spelar ingen roll om man gillar värme, snö, hav, skog, storstad, landbygdt etc för finns bättre länder än Sverige på allt.

Sverige har väldigt lite unikt, enda är väl kanske full allemansrätt men finns ofta öppna parker i andra länder. Men kan inte hitta något som är bra i Sverige typ som du inte kan hitta bättre i andra länder då.

Bortsett till bidrag och fri flykting mottagning men det kallar jag dock inget som är bra.

AndreasBylund 2014-03-30 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20489269)
Har man pengar så kan du hittat andra länder som är betydligt bättre än Sverige. Spelar ingen roll om man gillar värme, snö, hav, skog, storstad, landbygdt etc för finns bättre länder än Sverige på allt.

Sverige har väldigt lite unikt, enda är väl kanske full allemansrätt men finns ofta öppna parker i andra länder. Men kan inte hitta något som är bra i Sverige typ som du inte kan hitta bättre i andra länder då.

Bortsett till bidrag och fri flykting mottagning men det kallar jag dock inget som är bra.

Skulle du vara den du är idag om du inte varit uppfödd i Sverige? (antar att du är det)

patrikweb 2014-03-30 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasBylund (Inlägg 20489272)
Skulle du vara den du är idag om du inte varit uppfödd i Sverige? (antar att du är det)

Skulle inte säga staten gjort något för mig knappt, bara gått gymnasiet samt kunde mer än lärarna inom IT ämnen.

Men tror jag hade haft mer fördel om jag haft engelska som modersmål än svenska dock. Och funderar seriöst orka lära mig Arabiska flytande. Men beror att jag bor några/någon månad om året i Arabiska länder.

tartareandesire 2014-03-30 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av coredev (Inlägg 20489244)
Ni som klickar i SD - hur fan tänker ni?

Du överskattar partiet, SD och deras anhängare tänker inte särskilt mycket :)

Resultatet hittills gör tyvärr att man skäms lite över WN:s medlemmar. Sen är det ju rätt få kvinnor som är medlemmar vilket säkert påverkar en hel del.

Captain Thailand 2014-03-30 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20489274)
Du överskattar partiet, SD och deras anhängare tänker inte särskilt mycket :)

Resultatet hittills gör tyvärr att man skäms lite över WN:s medlemmar. Sen är det ju rätt få kvinnor som är medlemmar vilket säkert påverkar en hel del.

Många är kritiska över invandringspolitiken och en hel del traditionella sossar och borgliga missnöjessympatiserar med SD. Man skall nog inte idiotförklara en tiondel av befolkningen utifrån dessa premisser. Därmed inte sagt att jag hyser sympatier för Sverigedemokraterna.

AndreasBylund 2014-03-30 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20489273)
Skulle inte säga staten gjort något för mig knappt, bara gått gymnasiet samt kunde mer än lärarna inom IT ämnen.

Men tror jag hade haft mer fördel om jag haft engelska som modersmål än svenska dock. Och funderar seriöst orka lära mig Arabiska flytande. Men beror att jag bor några/någon månad om året i Arabiska länder.

Du gick aldrig grundskolan?

Sverige har nog gjort mer för dig än vad du tror. Om vi bara tar din skolgång som kostade runt 1 023 000 kr. (http://blog.svd.se/faktakollen/2010/...-kr-pa-ett-ar/)

Vad tror du, om du är helt ärlig, att du skulle vara den företagare du är idag om dina föräldrar inte skulle kunna betala din skolgång om det var ett tvång för att gå i skola i Sverige? Dvs du inte skulle ha någon utbildning alls.

patrikweb 2014-03-30 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasBylund (Inlägg 20489276)
Du gick aldrig grundskolan?

Sverige har nog gjort mer för dig än vad du tror. Om vi bara tar din skolgång som kostade runt 1 023 000 kr. (http://blog.svd.se/faktakollen/2010/...-kr-pa-ett-ar/)

Vad tror du, om du är helt ärlig, att du skulle vara den företagare du är idag om dina föräldrar inte skulle kunna betala din skolgång om det var ett tvång för att gå i skola i Sverige? Dvs du inte skulle ha någon utbildning alls.

Tror jag, dom företagen jag har baserar sig på områden jag är självlärd. Visst kanske jag behövde utbildning för vissa ämnen.

Sverige dock dyrt land på ett sätt på utbildning även om det finns dyrare.

Fast runt 1 miljon för utbildning är låg summa långt under ett års nettoinkomst.

Ser man kvalitén på dagens skola i Sverige borde man nästan få vite för dålig utbildning idag.

Kimppa 2014-03-30 12:56

Får tyvärr inte rösta i Sverige men supportrar FRP i Norge som sitter i regeringen. Ett parti som håller sig till höger (utan att bli dömda som rasister som liknande partier i Sverige ofta kallas för). Det är stor skillnad på nationalism och rasism, men i Sverige har man hakat upp sig på rasfrågan, även om den oftast aldrig är relevant i någon diskussion.

I Norge utvisar man kriminella invandrare utan att vara rasist. I Norge kan man nämna ursprung och hudfärg för det är så man beskriver en människa. Inget konstigt med det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson