WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Snöstorm i Stockholm (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1060059)

Lindalicious 2013-12-06 11:49

oj oj.. nu börjar stormen igen :eek:

11:09 igår och 11:49 idag intressant..

jonny 2013-12-06 12:11

Ja ja. Det faller stora flingor i Stockholm men än så länge ligger inget kvar på marken.

Westman 2013-12-06 13:31

Jag blir så trött på media. Minsta lilla så är det "kaos". Visst, det är lite jävligt på västkusten och nedåt Skåne men det hette förr "trafiksvårigheter" och inte "trafikkaos".

Kaospressen och Tala-ut-bladet borde de byta namn till...

Westman 2013-12-06 13:33

Här är ett bra exempel på exakt det jag menade: Snökaos i Leksand

I Leksand så säger de jag pratat med "jo det finns lite snö att skotta men det är inga problem" och samma sak säger Dala Airport. Mediakaos!

tartareandesire 2013-12-06 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20482563)
Jag blir så trött på media. Minsta lilla så är det "kaos". Visst, det är lite jävligt på västkusten och nedåt Skåne men det hette förr "trafiksvårigheter" och inte "trafikkaos".

Kaospressen och Tala-ut-bladet borde de byta namn till...

Du borde vara trött på människor istället? :) Tidningar är företag och företag vill tjäna pengar. Så länge "trafikkaos" säljer bättre än "trafiksvårigheter" så är det väl ganska självklart att många väljer det ordet? Jag kunde inte bry mig mindre om vad det kallas, snöar det så snöar det oavsett vad tidningarna skriver :)

Westman 2013-12-06 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20482568)
Du borde vara trött på människor istället? :) Tidningar är företag och företag vill tjäna pengar. Så länge "trafikkaos" säljer bättre än "trafiksvårigheter" så är det väl ganska självklart att många väljer det ordet? Jag kunde inte bry mig mindre om vad det kallas, snöar det så snöar det oavsett vad tidningarna skriver :)

Peter och vargen.

Lancelot 2013-12-06 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20482546)
Friterade snickers, vad är det?

Tyckte bara kycklingen var konstig. Gick in på en asiatisk noodle restaurang, alla bord var ostädade. Började undrade om jag var i ett krigsdrabbad land.

Märkte också alla radhus som hade rasat på utsidan.

Tro mig, du vill inte veta vad friterade snickers är. :P

Alla radhus är gråa och smutsiga ja... :S

Lindalicious 2013-12-06 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20482579)
Tro mig, du vill inte veta vad friterade snickers är. :P

Alla radhus är gråa och smutsiga ja... :S

Ok såg att det var grillade snickers choklad genom google images.

Jag menar att utsidan/väggen på många radhus har fallit sönder, trasiga hus som ingen verkar vilja reparera. Sånt som man förväntar sig att se i fattiga länder, där de inte har råd med reparationer.

patrikweb 2013-12-06 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20482582)
Ok såg att det var grillade snickers choklad genom google images.

Jag menar att utsidan/väggen på många radhus har fallit sönder, trasiga hus som ingen verkar vilja reparera. Sånt som man förväntar sig att se i fattiga länder, där de inte har råd med reparationer.

Det kallas ägande rätt, samma sak i Malta. Vissa hus i bästa läge vid havet ser ut som värsta spökhusen medan huset bredvid kan se hur perfekt lyx.

Men Sverige som inte har riktigt ägande rätt och har reglerad bostadsmarknad vilket är stor skillnad.

Så äger du mark och hus gör du det på riktigt, och har 0 i boende kostnad typ. Men kanske inte råd göra renovering.

Sverige ligger på sämsta placering över länder där faktiskt folk äger sin bostad på riktigt.

Så det är inget konstig utomlands att hus varierar kraftigt på samma gata, sedan kyckling är väldigt vanligt här i Malta med. Men beror ju på Malta varit en koloni från UK en gång i tiden.

Westman 2013-12-06 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20482587)
Sverige ligger på sämsta placering över länder där faktiskt folk äger sin bostad på riktigt.

Vilket beror på att vi har en väldigt vanlig ägandeform som heter bostadsrättsförening. Det går inte att jämföra muttrar med träskruvar.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson