Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20480875)
Du skriver mycket vettigt normalt sett här på WN men jag har väldigt svårt att förstå din inställning i den här frågan. Hur kan du ens bedriva företagsverksamhet när du tänker på det viset? Borde inte du då rimligtvis erbjuda dina tjänster och produkter till absolut lägsta pris och sedan bara ta ut en lön motsvarande existensminimum? Det finns ju ingen anledning att jag som kund ska betala mer än så för exempelvis din hosting när du i sin tur använder dig av teknologi och produkter från andra företag? :)
|
Jag tror att du har missuppfattat mitt förhållande till frågan så jag tar det en gång till:
1. Jag har inget emot att man köper och säljer domännamn men det är alldeles för billigt att massregistrera tusentals domännamn och sen bara trycka på dem. Rätt namn: domänhamstring
2. Normalt sett så räknar man en varas värde till vad någon vill betala för varan. Så är tydligen inte fallet med domännamn enligt ett fåtal här på WN (som antagligen tillhör kategorin domänhamstrare). Detta är något jag finner högst underligt.
Om du vill köpa hosting så får du göra det av vem du vill men inte av mig. Det är snart två år sen jag lade ned den delen helt. :D
|