WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Gratis .nu domäner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1058137)

Viktor 2013-06-07 08:38

Jag förstår inte riktigt. Jag är kund sedan tidigare (haft konto där i många år). Registrerade 3 domäner. De är nu borttagna igen och fria att registrera. När jag försöker registrera tillbaka dem via kampanjen så står det "Alternativet du valt är begränsat till 1 per kund". Visst okej, jag kan bara registrera 1 då, men jag kan ju registrera 0 nu. Vad är det här för trams?

col 2013-06-07 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av gurka (Inlägg 20471491)
Detta är inte längre fulspel, detta är systematiskt bedrägeri som ska polisanmälas och uppmärksammas i relevant media. Rekommenderar er övriga som blivit drabbade att polisanmäla nunames också. Man ska inte bli tvingad att köpa ett domännamn man har lagt ner arbete på i vetskap om att domänen är ens egen.

Dom kan ta bort domännamnet eftersom du godkänt att dom får göra det inom 30 dagar... läs punkt 22 i avtalet du godkände vid registreringen.

"RÄTT TILL AVSLAG. Vi reserverar oss rätten att, efter eget behag, avslå ansökan om registrering av domännamn; eller andra tjänster, och radera ditt domännamn inom det första trettio dagarna efter mottagande av betalning för dessa tjänster. I de fall vi avslår din ansökan om registrering eller tjänster, eller i händelse av att vi raderar ditt domännamn inom de trettio första dagarna, går vi med på att återbetala de avgifter du betalat. Du går med på att vi inte ansvarar för den förlust eller skada som följer av vår vägran att registrera ditt domännamn eller låta dig använda våra andra tjänster, eller av vårt raderande av ditt domännamn."

www 2013-06-07 11:14

utskänkningen slut nu?

N!cklas 2013-06-09 23:51

...ville de bara veta vilka domäner som var intressanta för folk att registrera så de kan göra något med dem innan .SE tar över eller? Hann regga många bra som alla i olika batchar dragits tillbaka - till slut inte en enda domän kvar från detta erbjudande *Grrr*

Kan tillägga att jag registrerade med både gammalt och nytt konto så det gjorde noll skillnad

col 2013-06-09 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av N!cklas (Inlägg 20471610)
...ville de bara veta vilka domäner som var intressanta för folk att registrera så de kan göra något med dem innan .SE tar över eller? Hann regga många bra som alla i olika batchar dragits tillbaka - till slut inte en enda domän kvar från detta erbjudande *Grrr*

Kan tillägga att jag registrerade med både gammalt och nytt konto så det gjorde noll skillnad

Har du fått något meddelande när detta sker eller tas dom bara bort?

pelmered 2013-06-11 09:38

Jag reggade 9(varav 4 två-teckensdomäner) domäner och jag har alla kvar.
Det är kanske inte alltid så smart att hamstra överdrivet många, speciellt inte fler än vad det står som högsta antal.

pelmered 2013-06-11 11:24

WHAT?!
Citat:

Vårt val av FlexNames tillåter dig att ändra ditt domännamn när du så önskar.
OBS: Inte tillgänglig med anpassad InstantWeb sidor.
500 kr / år
Det kostar alltså 500 kr per år om man vill kunna logga in och peka om domänen själv...

Det är väl bara att föra över domänen till någon vettig registrar då isf.

tartareandesire 2013-06-11 11:26

Tidernas sämst genomförda domänkampanj? Inget snyggt överlämnande till .SE :)

col 2013-06-11 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av ITisGood.se (Inlägg 20471712)
WHAT?!

Det kostar alltså 500 kr per år om man vill kunna logga in och peka om domänen själv...

Det är väl bara att föra över domänen till någon vettig registrar då isf.

Det där avser väl endast om du vill kunna ändra ditt domännamn (domain1.nu -> domain2.nu)? Om du loggar in på ditt nunames-konto så kan du ändra DNS-servrar för dina registrerade domäner.

Tsarraz 2013-06-11 12:38

Det är gratis de första dagarna att ändra dns pekningen

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson