![]() |
Jag använder också Opera (sedan 2005) som min primära webbläsare vilket inte borde vara någon överraskning med tanke på min avatar.
Alla de s.k. alternativa webbläsarna är bra men på lite olika sätt. Opera har precis som andra webbläsare sina brister. Om man är sugen på att byta webbläsare är det bäst att testa lite olika varianter i t.ex. 1 vecka och se vad du fastnar för eller stör dig på. Onyanserade svar som man kan se här är det sällan värt att lyssna på, även om de vill få en att tro annat. :) |
Chromes rättstavnings system är horribelt dåligt, men annars är det mitt solklara val sedan ett bra tag nu, trött på att Firefox spottar ut versioner snabbare än pluginutvecklare hinner skriva nya versioner. Nu när Chrome kom till iOS så blev det helt perfekt!
|
Hej,
Citat:
Den anmärkning jag kan ha, är att programmet verkar vara aningen begränsat beträffande "udda ord" som det då markerar som felstavade. Men dessa har man väl oftast koll på själv. |
Citat:
Jag har primärt problem med Norska, det stöds inte native, och verkar vara problematiskt att lägga till. Men även när det gäller svensk/engelsk stöd, så får jag ofta svenska förslag, även om meningen jag skriver är helt på engelska. Kanske jag som gör något fel? I firefox så definierar man ju bara språket man skriver på, så fungerar det 100% |
Ok,
Jag har aldrig ställt in något utan det funkar "av sig självt", på både sve och eng. Kanske någon annan vet mer? |
Citat:
skillnaden är väl att jag har en norsk macbook air, med norskt språk i systemet, det kan vara det som gör att Chrome blir lite förvirrad? |
Ok...
Min macbook air är thai (har thailändskt tangentbord), men efter att jag ställt om den till "Swedish Pro" funkar det kalas. Här kanske du kan få lite tips: http://support.google.com/chrome/bin...n&answer=95604 |
Citat:
|
|
Citat:
Lite OT, men är det bara jag som stör mig på trenden att alla webbläsare ska vara så slimmade och stripade? Jag använder inte webben passivt, jag vill ha enkel tillgång till bokmärken, historik, knappar, stängda flikar, statusbaren, etc enkelt utan att behöva gå igenom 4 submenyer.... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson