![]() |
Apples produkter är helt värdelösa...
Jag hade en iPhone och testade en simpel android mobil som SE x8 och bestämde mig redan då vid ett sånt test att Android var den riktiga mobilen. Jag har också haft funderingar på att köpa en mac bara för att installera W7 pga deras laptops har rätt bra byggkvalitet men lutar nu mer mot en ny HP elitebook som håller lika hög om inte högre kvalitet och flera tusen billigare. Sedan förstår jag inte ens hur mac kan sälja stationära datorer längre... visst förr i tiden var dom lite mer "media-dator" men nu för dars funkar ju W7 mycket bättre till media enligt mig och att man kan få en 24kärnig dator med dubbla 6990 för rendering osv osv istället för en 12core xeon med ett 5870 (halva priset?)... Jag förstår inte varför folk fortfarande supportar ett så värdelöst och överpris företag som APPLE när dom inte gör bra produkter längre! |
Citat:
|
Hej,
Citat:
Seriöst, jag undrar om du suttit en dag vid en 27" iMac och upplevt skillnaden? I jämförelse känns mycket av PC-marknaden som Galne Gunnar... Jag är ingen fundamentalistisk trogen fantast av just Apple, men gillar kvalitet och reell prestanda och i min värld är Mac svaret på mina behov. Ps. Jag och frugan har haft dataaffär (PC) i sju år, så det är inte så att jag bor under en sten ;-) |
Citat:
|
Bemöter inte det ens, tyder på att du saknar kunskap i ämnet.
|
Citat:
|
Hej,
Denna tråden har nu blivit enkelriktad och smått löjlig. Generaliseringar av typen "macmänniskor är si och så" kan man ju inte ens ta på allvar. Moderna och framstående utvecklare och designers drar väl nytta (och använder) båda för bästa resultat. Det ena utesluter inte det andra. "Varför äter du glass??? Det ska ju vara chips!" |
Citat:
Citat:
Precis tvärtom. Människor väljer produkter av en anledning. Har människor liknande personlighetsdrag väljer de också i större utsträckning liknande produkter. Det torde vara en självklarhet för alla. |
Citat:
Nokia stämde Apple för att inte betalat licens för användande av deras patent inom GSM,UMTS, och WiFi, vilket de flesta andra mobiltelefontillverkare gör. Apple stämde då Nokia och sen började dom stämma resten. Personligen är inte apple direkt något jag associerar med ny teknik eller nya idéer, för mig är dom bra på att slå in paket och får det att verka innovativt. Att vara först med något har ingen betydelse så länge du har patenterat det först. Sen är beslutet med att stoppa försäljningen av Samsungs tab inget annat än inhibitation, alltså att dom inte ska sälja det tills frågan är avgjord. Alltså ingenting att göra med hur ev. domslut kommer att bli. |
Citat:
Så du tycker att man ska ta bort allt vad möster-/designskydd heter så att man få utforma sina produkter precis som den konkurrenten som gör det bästa? Apple säljer väldigt mycket just för att de flesta tycker att deras design är mycket snyggare än alla andra. Ska det då vara fritt fram för alla andra att kopiera en av deras största säljargument? Kollar du på alla andra telefoner så ser du inte samma likheter som med dessa två.Det där är utan tvekan över gränsen enligt mig. Jag har aldrig ägt en enda Apple produkt i hela mitt liv så jag är absolut ingen fanboy som försvarar de vad de än gör. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson