WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bästa webhotellet nu? Trött på Binero (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1049215)

Danielos 2011-08-02 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av JensS (Inlägg 20413385)
Om nu dessa funktioner/tillägg är så vitala för alla som kör php varför har inte Binero och city detta?

Bra fråga som du måste ställa till dom, men en gissning är att de flesta kontrollpaneler inte stöder att sätta upp memcache slots samt de flesta webbhotell vänder sig till den stora massan.

Dakota 2011-08-03 15:46

Alltså jag förstår inte poängen med att i varje tråd Danielos skriver i anklaga honom för egenreklam. Av 1950 inlägg kan väl knappast allting vara egenreklam? Det enda ni gör genom att ständigt ta upp det i varenda tråd är att ge honom gratis riktig reklam :)

För övrigt måste jag säga att CityNetwork känns stabila men FsData är riktigt bra också! Snabb support och allt flyter på :)

Anders Karlsson 2011-08-03 15:51

Ja, det finns många som är bra och många som är dåliga också. Det som gör det svårt att välja webhostingleverantör är att det gamla talesättet man får vad man betalar för inte gäller inom webhostingen.

Synd för dem som gör ett bra, men naturligtvis bra för lycksökare. Kanske därför som just web-hosting är så väldigt populärt inom affiliates...

Men kan bara hålla med om att både egensajt, oderland och citynetwork är alla bra.

Westman 2011-08-03 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20413386)
Citat:

Det känns dock lite som en skiva som hakat upp sig. Så fort någon skriver i en tråd om vilket webbhotell denna ska välja så tar du upp saker som ni har utan att nämna det.Typ sök upp ett webbhotell som har memcache eller börjar på e och slutar på gensajt.se Om nu dessa funktioner/tillägg är så vitala för alla som kör php varför har inte Binero och city detta?

Bra fråga som du måste ställa till dom, men en gissning är att de flesta kontrollpaneler inte stöder att sätta upp memcache slots samt de flesta webbhotell vänder sig till den stora massan.

Missförstå mig inte, memcache är en riktigt bra funktion men det är inte så många av den stora massan som behöver den och då konsumerar den resurser i onödan. Det är den egentliga anledningen till varför de flesta inte har det som standard.

pelmered 2011-08-03 18:44

Citat:

Det känns dock lite som en skiva som hakat upp sig. Så fort någon skriver i en tråd om vilket webbhotell denna ska välja så tar du upp saker som ni har utan att nämna det.Typ sök upp ett webbhotell som har memcache eller börjar på e och slutar på gensajt.se Om nu dessa funktioner/tillägg är så vitala för alla som kör php varför har inte Binero och city detta?

I just den här tråden kom han ju med ett väldigt bra lösning. Att använda sig av memcahed skulle säkerligen snabba upp TS forum ganska rejält samt göra det möjligt för fler besökare att vara inne samtidigt. Jag har inte sett någon annan som har kommit med någon lösning alls förutom tipsat om andra webbhotell i den tråden.
Men visst, det är ganska uppenbart vart han vill komma med många av sina inlägg även om han inte säger det rakt ut. Så länge han tillför bra lösningar(vilket han faktiskt nästan alltid gör) på de problem folk frågar om här i forumet så tycker jag att det är väldigt välkommet!

Annars kan jag tipsa om GleSYS som webbhotell. Det var länge sedan jag använde deras webbhotell men deras övriga tjänster(Co-location och VPS) är fantastiskt bra och jag tror inte att webbhotellet är sämre. Fantastiskt bra och trevlig support!

zilveer 2011-08-04 21:50

Brukar köra med citynetwork.se och det fungerar väldigt bra. De har även en kanon support vid eventuella problem.
mvh

Anders Larsson 2011-08-04 22:01

Rekommenderar som vanligt Ballou och Citynetwork/Citycloud. Båda två har både standardlösningar och mer speciallösningar.

Danielos 2011-08-04 23:05

Generellt skulle jag vilja säga att det finns minst 2 typer av webbhotellskunder, den första med normala krav och rätt normal sajt, för dessa fungerar webbhotell som vänder sig till den stora massan, One, Loopia, CityNetwork, Binero osv. När det gäller webbhotellskunder med mer specifika krav/behov så finns det olika webbhotell som erbjuder mer nischade produkter, och till sist så gäller dyra speciallöstningar och/eller dedikerad server/vps. Så att generellt rekommendera ett webbhotell måste alltid ställas i relation till kundens behov och budget.

Slowhand 2011-08-09 14:57

space2u är ett av de absolut bästa men så kostar det lite mer också

JonathanS 2011-08-10 09:44

Ägardrivna webbhotell är alltid att föredra. Inget webbhotell är felfritt, men när något händer så åtgärdas detta generellt sett snabbare hos dessa. Ballou, Space2u och Oderland är exempel på bra ägardrivna webbhotell.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson