![]() |
Jag använder en halvautomat Espressomaskin. Bästa med att mala bönorna själv är att man kan välja mellan olika smaker samt billigare. Väldigt stort utbud nackdel är väl all jobb att rengöra maskinen och att det tar lång tid för att göra en espresso eller latte :)
http://kaffegrossisten.se/shop/Kaffe...9%20st.jpg |
Citat:
"Vissa gillar att tvätta bilen själv, medans andra kör in i biltvätten" Har du smakat kapsel-kaffe någon gång? |
Tummen ner för kapselkaffe. Inte nog med att kapslarna är dyra, när maskinen gått ett tag börjar den få problem med att kapslarna bommar. Maskinen äter upp kapseln, men ut kommer bara kaffeblandat ljusbrunt vatten. Eller så fastnar kapseln och man måste irriterad springa iväg till närmsta kafé för att få sitt morgonkaffe.
Maskinen måste avkalkas med jämna mellanrum, annars smakar kaffet rävpiss. Och det tar även upp till en minut att brygga varje kopp så kapselkaffe är absolut inget alternativ för ett stressat kontor. |
Citat:
Min mor har en kaspelbryggare som hon haft sedan de började säljas och den har funkat lika bra hela tiden. Avkalkning räcker att göra 1-2 gånger per år. Beror på vad för kaffe man brygger, om det är en eller 2 kapsar ( en med mjölk ) så kan det nog ta upp till 60 sekunder, men det tycker jag man kan stå ut med då det är så enkelt och gott. |
Hur ofta man måste avkalka maskinen beror på hur många som delar på den. Är perioden var sjätte månad för en person, är den varje månad för sex personer. Det är även då som de övriga problemen uppstår eftersom maskinerna inte håller för att köras i ett så högt tempo.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson