WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Val av mobiltelefon - Hjälp (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047061)

trådlöst 2011-03-13 13:20

iPhone 4's' ska jag nog satsa på.
Har en Nokia X6 nu, funkar ju helt bra men man vill ju ha lite appar och grejer att göra med.
Får dock se om ekonomin räcker till.

pelmered 2011-03-13 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Strutsagget (Inlägg 20397512)
Andriod lurar blir väl blivit hackade utifrån ständigt (folk som tar sig i din lur utan att du vet om det). Det har väl inte iPhone vad jag vet än.

Källa på det?
Det enda jag kan tänka mig är om du installerar en app med virus/spyware/whatever eller om du lägger in en egen ROM med säkerhetshål.
Citat:

Ursprungligen postat av Strutsagget (Inlägg 20397512)
Alltså om du själv utsätter din egen telefon för något tycker jag är ointressant.

Exakt. De hålen som finns i Android är just efter det.
Bara för att det är lättare att öppna upp din telefon om du har en android gör den ju inte mindre säker. Precis som med PC kommer man väldigt långt med lite common sence när det gäller säkerhetshål och virus.

[QUOTE=Strutsagget;20397512]Men jag vet var fel ordval ber om ursäkt. Dock tycker jag fortfarande båda os:en är grymt bra! Har inte mött någon som ångrat att de köpt i iPhone än (de finns säkert) dock har jag mött ett antal som ångrat att de köpt en av de billiga Andriod modeller

Det finns många som ångrar både iPhone- och Androidköp, tro mig.

Det finns ingen som är bäst rent objektivt. Vad som passar dig bäst är helt efter tycke och smak. Gå till affären och testa de olika lite, men ha i åtanken att du kan ändra det mesta precis som du vill ha det med en Android när det gäller det grafiska och UIt.

Johan_W 2011-03-13 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Strutsagget (Inlägg 20397489)
Om du inte är technisse är det bara att köpa iPhone och var nöjd. Allt fungerar och om några månader kommer du börja konvertera till bara Apple produkter. Så går det för nästan alla. Man blir bara för nöjd (jag kan utan problem köpa en iPhone till en 70 åring som inte vet hur man startar en dator och på några minuter få honom att börja använda den utan problem (har gjort flera gånger), Skulle inte drömma om att göra samma sak med någon annan smartlur). Att jag sen kan installera alla möjliga bra appar som aldrig någonsin kommer komma till piratkopieringsandroiden är också en fördel(apple market är överlägset alla andra app markets och det är faktiskt apparna som man använder).

Eller så kan du bli technisse och köpa Android. Om du har behov att kunna ändra på allt själv.

Tycka vad man vill om att apple styr allt. Men luren fungerar klockrent tack vare det iaf.

Om införskaffandet av en Iphone gör att folk konverterar till att leva i en ren Applemiljö så är väl det ännu ett argument till varför man inte ska välja en Iphone:)

Börjar misstänka att det finns något inbyggt i en Iphone som skickar ut signaler till användarna "Du skall inga andra gudar hava än Steve Jobs". Kanske därför alla anhängare försvarar företaget som galningar.

Linuus 2011-03-13 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Johan_W (Inlägg 20397587)
Börjar misstänka att det finns något inbyggt i en Iphone som skickar ut signaler till användarna "Du skall inga andra gudar hava än Steve Jobs". Kanske därför alla anhängare försvarar företaget som galningar.

Hehe vem vet :) Nog har de lyckats med sin marknadsföring i alla fall. Men det är ju även ett tecken på att de gör bra prylar. Folk är ju nöjda, eller hur?

Sen har nog Google byggt in detsamma i Android. Android-anhängare är minst lika duktiga på att lobba för Android :)

Westman 2011-03-13 19:20

Jag tänkte inte kommentera men den här tråden är absurt lång och liknar det vanliga tjafset om Volvo/Saab, Mac/PC etc. så jag ska försöka med en tråddödare (jo tjena vad det kommer att lyckas).

Det finns fördelar och nackdelar med båda alternativen. Det är personligt tyckande som avgör vilket man föredrar. Jag skulle kunna dra varför jag valde Android men det hjälper ingen egentligen. Kläm och känn och välj sen det som passar dig och dina förutsättningar bäst, det är mitt råd.

Baldros 2011-03-13 20:35

Tycker du borde välja på BlackBerry 9780 eller Iphone 4 (förslagsvis vänta på den nya i sommar).

Anders Larsson 2011-03-13 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Strutsagget (Inlägg 20397494)
oki... Alltså både andriod och iOs är bra grejjer men du behöver ju inte skriva dummheter det gör att han bara får fel bild.

Vilket var det som var dumheter?

Att påstå att man inte kan välja mellan olika telefonmodeller inom Android är väl om något dumheter. Såklart är det skillnad på en telefon för 900 spänn och en för 8000 spänn.

Det finns ett flertal "flaggskepp" att välja mellan och ännu fler budgetmodeller.

kalasboll 2011-03-13 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av ion (Inlägg 20397322)
Att någon kan säga att iPhone gränssnitt är tråkig och ej innovativt är för mig ren okunskap i både UX design och funktion.

Du är ju rolig på riktigt. På vilket sätt är iPhones gränssnitt något av roligt eller innovativt?

pelmered 2011-03-14 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20397619)
Du är ju rolig på riktigt. På vilket sätt är iPhones gränssnitt något av roligt eller innovativt?

iPhones gränssnitt var sjukt innovativt när det lanserades 2007, men sedan dess har det inte hänt så mycket och konkurrenterna har nu kommit ikapp. Det gränssnittet förändrade ju hela mobilbranschen till det den är idag. Men i den här branschen gäller det allt kontinuerligt förnya och komma med nya innovationer om man ska kunna säga att man har en innovativ produkt. Det går inte att leva på det man gjorde för 3-4 år sedan och göra lite små förbättringar för att kalla sig själv innovativ.
I dagsläget kan jag inte säga att iPhonens gränssnitt speciellt innovativt om man kollar på konkurrensen.

kalasboll 2011-03-14 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av ITisGood.se (Inlägg 20397681)
iPhones gränssnitt var sjukt innovativt när det lanserades 2007

Ja, men ion skriver är.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson