pelmered |
2011-03-13 13:52 |
Citat:
Ursprungligen postat av Strutsagget
(Inlägg 20397512)
Andriod lurar blir väl blivit hackade utifrån ständigt (folk som tar sig i din lur utan att du vet om det). Det har väl inte iPhone vad jag vet än.
|
Källa på det?
Det enda jag kan tänka mig är om du installerar en app med virus/spyware/whatever eller om du lägger in en egen ROM med säkerhetshål.
Citat:
Ursprungligen postat av Strutsagget
(Inlägg 20397512)
Alltså om du själv utsätter din egen telefon för något tycker jag är ointressant.
|
Exakt. De hålen som finns i Android är just efter det.
Bara för att det är lättare att öppna upp din telefon om du har en android gör den ju inte mindre säker. Precis som med PC kommer man väldigt långt med lite common sence när det gäller säkerhetshål och virus.
[QUOTE=Strutsagget;20397512]Men jag vet var fel ordval ber om ursäkt. Dock tycker jag fortfarande båda os:en är grymt bra! Har inte mött någon som ångrat att de köpt i iPhone än (de finns säkert) dock har jag mött ett antal som ångrat att de köpt en av de billiga Andriod modeller
Det finns många som ångrar både iPhone- och Androidköp, tro mig.
Det finns ingen som är bäst rent objektivt. Vad som passar dig bäst är helt efter tycke och smak. Gå till affären och testa de olika lite, men ha i åtanken att du kan ändra det mesta precis som du vill ha det med en Android när det gäller det grafiska och UIt.
|