WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   När allt rasar.... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046286)

Captcha 2011-02-03 16:41

Stort tack till alla för ert stöd och den information jag fått, åker till Sverige imorgon och besöker banken.

William 2011-02-03 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Captcha (Inlägg 20391302)
Stort tack till alla för ert stöd och den information jag fått, åker till Sverige imorgon och besöker banken.

Lycka till! Och jag hoppas att allting löser sig.

Lancelot 2011-02-03 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Captcha (Inlägg 20391302)

Jajamen. Det de säger stämmer. Banken måste ersätta er då ni är försäkrad.

MRDJ 2011-02-04 07:27

Jag tror det Finns ett undntag nuförtiden och det är om man t.ex har glömt sitt kort I baren eller liknande, då Får man inga pengar, men I övriga fal vid skimming skall dem betala tillbaks som vanligt..

Hoppas det löser sig!

tartareandesire 2011-02-04 07:49

Men hade det inte försvunnit pengar även från det kontot som inte är kopplat till kortet?

Captcha 2011-02-04 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20391382)
Men hade det inte försvunnit pengar även från det kontot som inte är kopplat till kortet?

Ja, eftersom enligt banken så har jag shoppat loss via paypal. Jag har inte gjort det, ringde paypal och de tog mitt kortnummer och sökte i deras register. Där fanns inga sådana belopp som banken snackar om, de säger att detta va ett köp från förra månaden och att det drogs senare . Därför kunde de dra pengar från mitt sparkonto.

jonny 2011-02-07 08:05

Citat:

Ursprungligen postat av Captcha (Inlägg 20391413)
Ja, eftersom enligt banken så har jag shoppat loss via paypal. Jag har inte gjort det, ringde paypal och de tog mitt kortnummer och sökte i deras register. Där fanns inga sådana belopp som banken snackar om, de säger att detta va ett köp från förra månaden och att det drogs senare . Därför kunde de dra pengar från mitt sparkonto.

Men vilket konto är kortet kopplat till? Du har väl inte visakortet kopplat till mer än ett konto? Har du gjort det här köpet?

rocky 2011-02-07 09:19

Jag fattar inte det där med att dom kan ha dragit pengar från ditt sparkonto. Är du säker på att någon närstående inte har haft tillgång till din internetbank?

Sweely 2011-02-07 09:37

Hoppas det fixat sig till ikväll. Du är skyldig mig en öl ;)

Captcha 2011-02-07 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20391691)
Men vilket konto är kortet kopplat till? Du har väl inte visakortet kopplat till mer än ett konto? Har du gjort det här köpet?

Jag har inte gjort detta köp, eller enligt banken så är det två köp som sammanlagt kostade 30K.

Citat:

Ursprungligen postat av rocky (Inlägg 20391701)
Jag fattar inte det där med att dom kan ha dragit pengar från ditt sparkonto. Är du säker på att någon närstående inte har haft tillgång till din internetbank?

Nej, ingen närstående har dragit ut något. Personalen som jag talade med på telefon sa själva "så här ska det ju inte vara", jag har bara haft problem med min bank och byter nu till en annan.

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20391705)
Hoppas det fixat sig till ikväll. Du är skyldig mig en öl ;)

Jag ska få träffa en från banken strax, få se vad som händer. Japp, skål! (jag dricker inte nu, skulle nog inte se bra ut inför bankmannen om jag stank sprit och undrade var alla mina pengar tog vägen):D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson