pelmered |
2010-12-13 17:27 |
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
(Inlägg 20382823)
Det finns managed också så det där stämmer bara delvis.
|
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
(Inlägg 20382815)
Ja, de allra flesta behoven går ju att lösa, så länge man kan betala för det. Men det är det ju inte alla som kan eller vill.
Vill man ha en lösning där bara fungerar samtidigt som vanligt webbhotell inte klarar kraven och man inte har råd med speciallösningar, dyra SLA-avtal och dedikerade maskiner så finns det ju inte så många bra alternativ om man ska ha en bra och driftsäker miljö.
För att anpassa en VPS så krävs det att du har kunskaper om det.
Skulle något strula och du inte kan fixa själv det står du där med dina system nere.
|
Om du läser hela inlägger så var priset i allra högsta grad med i diskussionen och då är managed hosting inte ett alternativ.
Jag har i flera andra inlägg här i tråden nämnt managed hosting som ett alternativ, men bara om har budgeten. Man hamnar ju som sagt i en helt annan prisklass.
Jag har inte hittat något alternativ till den här tjänsten som kostar mindre än 1000kr per månad om du vill kunna ha tillgång till memcached och ändra PHP-configen men samtidigt inte vill administrera hela serverarkitekturen själv. ################### Här har vi alltså en tjänst som man klarar sig ganska långt på. Växer man ur den här tjänsten är nog managed hosting ett vettigt alternativ, men troligen inte om man växt ur sitt webbhotell(såvida man inte förväntar sig en massiv tillströmning av besökare).
Ursäkta att jag upprepar mig lite...
|