WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero/One??? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043527)

jgabor 2010-09-01 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20367571)
Jämfört med de billigaste hotellen, samt mot vad man får för pengarna anser jag att one.com är svindyrt, om man jämför prestanda/pris. Vad hjälper det om det är billigt, kanske gratis om det sedan inte fungerar speciellt bra. Skulle one.com fungera som de bästa hotellen i prestanda och uppetid skulle ju dom konkurrera ut alla, eller tänker jag fel?

Äpplen och päron, min vän. Du tog upp priset, och det var det jag kommenterade på. Hade du istället frågat varför han valde ett så pass dyrt webbhotell med tanke på vad man får för pengarna, så hade jag hållt tyst...

Danielos 2010-09-01 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor (Inlägg 20367572)
Äpplen och päron, min vän. Du tog upp priset, och det var det jag kommenterade på. Hade du istället frågat varför han valde ett så pass dyrt webbhotell med tanke på vad man får för pengarna, så hade jag hållt tyst...

Det håller jag inte med om att det är äpplen och päron, isåfall växer dom på samma träd, eftersom priset och vad man får för det mesta hänger ihop, man får oftast vad man betalar för vilket jag även tror och upplever när det gäller just one.com.

tartareandesire 2010-09-01 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20367574)
Det håller jag inte med om att det är äpplen och päron, isåfall växer dom på samma träd, eftersom priset och vad man får för det mesta hänger ihop, man får oftast vad man betalar för vilket jag även tror och upplever när det gäller just one.com.

Du tar verkligen varje chans? Egenreklam.nu är ledig tydligen...

jgabor 2010-09-01 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20367574)

Nyckelorden här är "för det mesta"... För resonerar man så som du säger, så skulle webbhotell som är gratis alltid vara långt mycket sämre än både One.com och Binero, vilket de inte alltid är... Eller hur? ;)

jgabor 2010-09-01 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20367579)

Kan det vara så att danielos är den nya patrikweb? ;)

Danielos 2010-09-01 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20367579)

Nej, just i detta inlägget svarar jag på kritik från jbabor och sedan gillar jag inte .nu domäner, men annars kunde det varit en bra idé ;)

Danielos 2010-09-01 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor (Inlägg 20367582)
Kan det vara så att danielos är den nya patrikweb? ;)

Utveckla gärna mer ditt påstående, för jag håller inte med dig.

Dennis Holm 2010-09-01 16:42

ni kan sluta fightas nu pojkar och gå till privat.. seriöst..

jgabor 2010-09-01 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20367584)
Utveckla gärna mer ditt påstående, för jag håller inte med dig.

Det var mer ett skämt än ett påstående. Men jag syftade på att du ofta är väldigt snabb på att hoppa in i trådar och försöka framföra dina tjänster som ett bättre eller likvärdigt men billigare alternativ - vilket påminner mig om en viss patrikweb.

Säger inte att det är fel av dig, patrikweb eller att det är fel överhuvudtaget. Drog bara en personlig parallel och tänkte att andra kanske gjorde detsamma. Jag menade givetvis ingenting illa.

Danielos 2010-09-01 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor (Inlägg 20367597)
Men jag syftade på att du ofta är väldigt snabb på att hoppa in i trådar och försöka framföra dina tjänster som ett bättre eller likvärdigt men billigare alternativ - vilket påminner mig om en viss patrikweb.

Men den uppfattningen har åtminstone inte jag om patrikweb, vad han gör är ju att påvisa på hur dåligt folk sköter sin hosting vad gäller reservkraft, oförmågen att klara av ddos osv, inte att han skulle göra reklam på något sätt för sina webbhotellskonton.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson