WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Jag känner mig lurad utav Affiliator! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042824)

robertsson 2010-07-08 15:23

Vänd på det hela, sätt dig in i annonsörens sits. Du beställer en klickkampanj för att få ut din produkt och få in kunder som är INTRESSERADE av din produkt.

Nån lägger upp dina banners och massa folk blir lurade och klickar utan att vara intresserade av din produkt. Du får 1 produkt såld på 10.000 klick. Skulle du betala för klicken?

Du har gjort ett grovt fel, gör om och gör rätt!

Dakota 2010-07-08 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson (Inlägg 20361892)
Det finns inget att snacka om. Villkoren säger att fusk är förbjudet och du har fuskat. Annonsören ska inte betala och du ska inte ha betalt. Sedan om du har köpt bowling i 1 eller 100 timmar har inget med saken att göra.

Men det är inte fusk..
Det är ju du som bara är ute för att sätta dit mig för att du verkar ha bestämt dig för det.

Läs det jag har skrivit och det som affiliator har skrivit för den delen .

nosnaj 2010-07-08 15:30

Kan du inte visa en skärmdump på hur några annonser ser ut som är via affiliator så kan nog flera av oss i tråden ge bättre svar vad vi personligen tycker.

tartareandesire 2010-07-08 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Menox (Inlägg 20361889)
Men vad har mina facebooksidors upplägg att göra med det här? Det har ju inget med affiliator att göra vart mitt material ligger.

Men i alla fall, det är inte i alla sidor som jag har länkat via linkbucks till bilderna, utan mina största sidor visar bilden direkt. Missat det?

Huruvida du har gjort det endast i vissa fall eller inte spelar nog ingen roll. Det är nog allt eller inget som gäller. Sådana saker finns säkerligen reglerade i avtalet.

Dakota 2010-07-08 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson (Inlägg 20361896)
Det är fusk så det visslar om det. Jag har annonserat på flera aff-nätverk och fått 10-tals idioter som dig avstängda för uppmanande till klick. Skulle aldrig betala ett öre för skittrafiken, inte du heller eller nån annan för den delen heller.

Att tjäna pengar på affiliate är inte en rättighet!

Är ju inte uppmaning till klick som sagt.

Dakota 2010-07-08 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20361895)
Kan du inte visa en skärmdump på hur några annonser ser ut som är via affiliator så kan nog flera av oss i tråden ge bättre svar vad vi personligen tycker.

http://www.facebook.com/pages/Varlde...30229586995932

nosnaj 2010-07-08 15:43

1. Du postar länkar i diverse grupper du äger
2. Det stod inget om att länken var sponsrad eller liknande
3. Hade jag betalat per klick hade jag inte gett dig ett öre
4. Kör samma sak med leas/sale-program så är det förhoppningsvis mer ok även om punkt 2 säkert måste framgå.

Det var mina personliga åsikter dock.

Dakota 2010-07-08 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20361900)
1. Du postar länkar i diverse grupper du äger
2. Det stod inget om att länken var sponsrad eller liknande
3. Hade jag betalat per klick hade jag inte gett dig ett öre
4. Kör samma sak med leas/sale-program så är det förhoppningsvis mer ok även om punkt 2 säkert måste framgå.

Det var mina personliga åsikter dock.

Ja, jag får byta nätverk helt enkelt.
Om ett nätverk tillåter det här så är det bara bra.

Wojt 2010-07-08 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Menox (Inlägg 20361899)

Ja inte konstigt om detta var ditt bästa exempel.

Jag fick aldrig se huset. Däremot fick jag en jävla massa reklam.

Ingen annonsör vill betala för missvisande annonser, speciellt inte om det är per klick.

tartareandesire 2010-07-08 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Menox (Inlägg 20361899)

Rent spontant känns det som ett ganska oseriöst annonseringsförfarande även om det självfallet är en tolkningsfråga i slutändan. Jag själv skulle heller aldrig betala för detta.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson