WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Om de nya gTLD:erna (2013-2015) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061616)

Captain Thailand 2014-09-25 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499330)
1 öl, 0 .surf. Den sistnämnda ger väl inte mycket för någon kan man tycka, speciellt inte om man ser till vilka som kommer släppas inom ett år

California.surf, Bali.surf, Wind.surf, Body.surf och Web.surf hade varit trevliga, men som sagt, jag håller med.

erebos 2014-09-25 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499327)
Hej,

Idag är det dags för .BEER och .SURF.

De första gillar jag och den andra ignorerar jag helt och hållet. Jag har 18 förbokade .öl.

Någon annan som bryr sig om dessa?

Reggade christmas.beer bara för att ha en och så har jag en del andra julsajter som kan få sällskap.
Hade en prereg på big.beer men den var det premiumpris på nu.

laststory 2014-09-25 18:38

Fick den jag prereggade, mycket nöjd. Till vanligt standardpris och allt. Till och med .eu, .nl, .dk osv är reggade. Gick det bra för er andra?

Captain Thailand 2014-09-25 19:01

Hej,

Gick åt fanders. Jag fick inte en enda av de pre-reggade. De var för bra helt enkelt och har försvunnit under LR och SR.

Nåja, jag gick in och paniktog några geo-orienterade: ;)

Reno.beer (ganska många Renobeer.suffix reggade), Pittsburgh.beer, Jamaican.beer och Greek.beer.

Inga superdomäner, men de kan nog funka i portföljen.

Captain Thailand 2014-09-25 21:47

Hej,

Efter att ha kört tvåtusen nyckelord mot .BEER *pust* blidde det tillslut en halvdålig och en riktigt bra till.

Den halvdåliga: Bangkok.beer

Den riktigt bra: Euro.beer (varför var den ledig?)

laststory 2014-09-25 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499340)
Hej,

Efter att ha kört tvåtusen nyckelord mot .BEER *pust* blidde det tillslut en halvdålig och en riktigt bra till.

Den halvdåliga: Bangkok.beer

Den riktigt bra: Euro.beer (varför var den ledig?)

Trevligt att det lönade sig med Euro.beer, vad använder du för verktyg för bulksökning?

Captain Thailand 2014-09-25 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499343)
Trevligt att det lönade sig med Euro.beer, vad använder du för verktyg för bulksökning?

Namecheap eller GoDaddys bulksök bara, inga mirakelmetoder alltså.

Det tar 1,5 timme per gång.

OnlyMe 2014-09-26 16:59

Aj, aj kapten!

Kikar på vad som komma skall bland de nya domänerna och blir lite orolig.
Du får se till att ha extra syrgas, ett sjukskötersketeam och en bra doktor till hands när de släpper .thai :)

laststory 2014-09-27 13:53

Såg att något av både Captain Thailand och erebos senaste tillskott nämndes på en topplista över de mest intressanta .beer registreringarna av Michael Berkens.

Captain Thailand 2014-09-27 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av OnlyMe (Inlägg 20499378)
Kikar på vad som komma skall bland de nya domänerna och blir lite orolig.
Du får se till att ha extra syrgas, ett sjukskötersketeam och en bra doktor till hands när de släpper .thai :)

Flatrate domän! :P

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson