![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hej,
Försäljningar via GoDaddy, som inte redovisats på DN Journal (ingen aftermarket-försäljning). Dessa domäner såldes för ca 12.500 dollar stycket: Soccer.guru Sloan.plumbing Pacific.ventures Metallographic.equipment Immobilier.estate Sampleprep.equipment Nature.photography Color.photography Product.photography Blackandwhite.photography Soccer.guru är väl ok... Några andra är företagsnamn och resten känns mest *wtf* |
Citat:
|
Citat:
Det blir väldigt intressant att se om andrahandsmarknaden tar fart 2015-2016. Jag tror det kan dröja ändå till 2017. Om den nu gör det alls. ;) |
Ps. Varför bjöd inte vi på host.guru? Därför att vi hellre köper mycket billigare när de nu släpps fortfarande?! Eller?
De nya gTLD:er som säljs för över 1000 dollar de närmaste åren tror jag nästan uteslutande kommer att vara företag som vill skydda eller stärka sitt varumärke. Som Eat.club, Havana.club, Horseracing.tips och Baltic.cruises osv. |
Andrhandsmarknade blir något att följa, även ur investeringssynpunkt. Ett möjligt scenario är dels att det droppas en del samt att domainers som sitter på A+ domäner får lite kalla fötter och häver iväg en del alldeles för tidigt till ett lågt pris. (Många är skapligt brända efter .mobi/.biz/.info osv och vill nog inte göra samma sak igen)
Ja så är det sen är ju .guru en domän som förr eller senare har många alternativ, där några kanske är bättre typ .king etc. (Inte för jag vet om andra resonerar så men det gör jag) Ser minst sagt så ut iaf tills det råder ett allmänintresse |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson