biokonsult |
2009-04-24 12:42 |
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Bryr mig egentligen inte om dom tar om det. Det räcker med att veta att domarens förtroende är i botten. "samvetet är ett tillräckligt straff"
|
Jag håller inte med dig alls. Huruvida domaren håller med endera partens åsikter eller inte har ingen som helst betydelse, som en erfaren ämbetsman så är han / hon säkerligen fortfarande kapabel till att ta ett beslut utifrån det som lagts fram i rätten. Ska man inte kunna döma i ett våldtäktsmål om man är emot våldtäkter? Ska man inte kunna döma i miljöbrottsmål om man är medlem i WWF? Det är ett ganska märkligt resonemang som i slutändan leder till att jurister inte kan engagera sig alls i samhället i övrigt.
|
då är vi där igen :lol:
En total opartiskhet måste alltid ske. Domaren får inte var med i något som kan misstänkas vara jäv. Och med det menar jag att en utbildning i område får endast komma från ställen såsom universitet och liknande instanser/föreläsningar.
Läs mellan raderna domaren har ju varit med liknande mål med samma kvartet! "slump" ;) Det här är katastrof och en polisanmälan om brottsmisstanke skulle jag stödja! Ännu allvarligare är frågan hur domaren har påverkat nämdemännen?
Piratpartiet är lika med anarki tycker många? Varför stödjer man det som skapar Anarki? Det här är fråga som man inte behöver ha en juristutbildning för, det räcker gott och väll med suntförnuft.
sök på domarens namn det kommer olika dokument om hans inblandning och påtryckningar om upphovsrätten, även att förening får bidrag av olika intressegrupper, varit med i liknande mål med samma kvartet etc etc...
enkelt googla! skriv domare jäv , så populär har han blivit :rolleyes:
|