WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   WN Träff Sommaren 2005 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8070)

Micke04 2005-05-30 18:33

Citat:

Originally posted by Thomas@May 28 2005, 18:28
Skulle behöva nån grafik till detta att lägga på indexsidan, så inget som vill komma missar det.
Skulle även samordnat resor från sthlm osv ... buss eller liknade ...
Thomas

Jag åker från Stockholm och buss kan vara intressant.. Om inte annat så kan man försöka tajma en Swebuss tillsammans.

Lundmark 2005-06-01 21:55

Är det göteborg som gäller fortfarande, 17-18:e? Är det något mer exakt bestämt om plats?

Charlie 2005-06-04 22:02

Jo precis. Datumet närmar sig. Skall detta bli av måste någon ta tag i det och ordna med eventuella bokningar etc.

Mattias 2005-06-05 00:34

Jupp, skall se vad thomas har och säga när han ser denna tråd igen :)

Micke04 2005-06-05 15:21

Ja jag tror att det krävs lite mer engagemang och planering från någon/några personer för att det ska bli något. Jag är själv intresserad av att göra det, men det passar verkligen inte just nu, så jag avvaktar till hösten.

Thomas 2005-06-05 15:35

Det är ju bara att bestämma vart vi skall vara kvar, så som jag förstått det och det kan ju inte bli så svårt.

Thomas

Mattias 2005-06-05 15:59

Hehe bör inte göra något besvärligt utav det iaf.
En eller två platser för att sitta o tjöta, dricka/äta :)

patrikweb 2005-06-05 19:19

Jo, men man kan ju inte sitta på Burgerking 1 dygn ;) Sedan handlar det ju mycket om vädret. Just nu känns vädret inte allt för lyckat, visst kan man sitta på en pub men det blir slött efter några timmar

FredrikMH 2005-06-06 00:24

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jun 5 2005, 19:19
Jo, men man kan ju inte sitta på Burgerking 1 dygn ;) Sedan handlar det ju mycket om vädret. Just nu känns vädret inte allt för lyckat, visst kan man sitta på en pub men det blir slött efter några timmar
Vad är det för fel på BK? :P

patrikweb 2005-06-06 01:13

Inget, men finns nog bättre ställen att vara på eller annat än sitta där många timmar.

Thomas 2005-06-06 13:12

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jun 5 2005, 19:19
Sedan handlar det ju mycket om vädret. Just nu känns vädret inte allt för lyckat ...
Du där håller jag med, här har den varit en sol-eftermiddag på 3 veckor eller nåt nu. En hel soldag var nog i slutet av april.

Är det någon som har några bra förslag vart vi kan husera? Sedan får vi väl bestämma om det är fredag eftermiddag/kväll eller lördag vi vill träffas!?

Thomas

patrikweb 2005-06-06 15:05

För mig spelar det ingen roll, lite sol kan man dock önska.

Mattias 2005-06-06 15:28

För mig som har "sommarlov" behöver ju inte bry sig om att åka iväg på en fredag.
Dock kanske det fungerar bäst på en lördag för resterande som inte har ledigt eller inte har ett självdrivande företag/arbete.

För att inte tråka ut det för mycket skulle man iaf kunna hålla i två aktiviteter, då man ogärna kanske sätter sig på en pub när alla inte fyllt 18

Sätt igång och posta förslag gubbar

viper 2005-06-06 16:14

Jag tror jag får avsäga mig den här träffen då jag kommer gå i "skolan" och jobba hela sommaren och får inte direkt mycket tid över alls förens långt in mot slutet om jag har tid.

PS. Som aktivitet är ju Öl-brännboll ganska trevligt annars och om det blir några tjejer med så kanske strip-brännboll?

Mvh,
Viper

patrikweb 2005-06-06 17:06

ÖL är alltid trevligt, dock är jag inte mycket för sport eller brännboll eller liknande.

Många är nästan 18 alla fall, sedan var jag inne på puben innan jag var 18, enda nackdelen jag ser är att om man tar på en kväll så kan det bli trångt på pub om man vill sitta samlad.

Är värdret bra så kan man ju gå till många ställen och grillat eller något liknande. Men när det nästan regnat flera dygn i sträck nu här så känns inte det som en bra ide. Kanske om man ser att vädret börjat ta sig närmare.

Får väl bli någonstans där man kan sitta inne och ta sig någon ÖL, Kaffe, Cola och kanske en liten matbit. Hellst ett ställe där allt finns.

Lundmark 2005-06-06 18:17

Bamboo, en mongolisk bufe resturang, där det finns ett "inre" rum som man kan boka.... där kan man snacka wn snack utan att trötta ut några grannbord.

Rinkle 2005-06-06 19:58

Kan inte nån här utses till "arrangör"? annars kommer nog inte mycket hända...

Thomas 2005-06-06 21:46

Japp det var ju inte så storskaligt utan bara en träff i största allmänhet för dom som känner för att komma förbi.

Ser ut som vi blir runt 15 personer, några kommer kanske vara tvunga att avboka och några kommer att komma till.

Så vår uppgift är att hitta ett ställe i gbg-trakten för ett 20-tal personer, där vi kan snacka, äta lite och möjligen dricka några öl.

Känns som vi borde ordna det va? hehe

Thomas

FredrikMH 2005-06-06 22:58

Jag kanske hoppar på också, får se hur det blir :)

Kanske http://www.goteborg.com kan vara sajt att få idéer ifrån.

jonny 2005-06-07 01:05

Jag är lite avvaktande, men intresserad. Sätter mig definitivt inte på en buss, så det blir eventuellt bil från Sthlm, eller flyg. Finns det intresse för att vara med och dela på bensinpengarna?

Thomas 2005-06-09 23:17

Citat:

Originally posted by Lundmark@Jun 6 2005, 18:17
Bamboo, en mongolisk bufe resturang, där det finns ett "inre" rum som man kan boka.... där kan man snacka wn snack utan att trötta ut några grannbord.
Låter intressant, skall ringa imorgon och kolla om rummet är ledigt.

Thomas

patrikweb 2005-06-09 23:26

Låter passande, kan man både äta, ta sig en öl, kaffe, prata, och inte störa ändra "gäster".

Men i vilket fall så bör man planera när & tid.

Thomas 2005-06-09 23:40

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jun 9 2005, 23:26
Låter passande, kan man både äta, ta sig en öl, kaffe, prata, och inte störa ändra "gäster".

Men i vilket fall så bör man planera när & tid.

Japp jag ringer imorgon, och då vet vi om vi är på ruta 1 igen eller om vi har ett ställe.

Thomas

Thomas 2005-06-10 12:54

Citat:

Originally posted by Thomas@Jun 9 2005, 23:40
Japp jag ringer imorgon ...
Detta rum var inte nåt som dom hyrde ut utan om det var mycket gäster i den "vanliga" restaurang-ytan så blev man placerad där.

Vi kan säker gå dit ändå och se men det gick inte att boka.

Thomas

Mattias 2005-06-10 14:47

Låter som ett trevligt ställe, lär ju knappast dö utav att störa andra heller för den delen.

Tobbe 2005-06-13 09:04

Det börjar närma sig, hur ser planen ut? Ska vi ses någonstans i Göteborg, och när? Fredag? Lördag? Fredag & Lördag? Måste ev. boka hotell osv så ett svar snarast vore kanon :)

grazzy 2005-06-13 09:09

+--------------------------+---------
| Mats --------------------| 25+
| Thomas ----------------| 25+
| Piru ---------------------| 18
| Jens --------------------| 23
| Davve ------------------| 25+
| PatrikWeb -------------| 19?
| Villjam ------------------| 25+
| Clarence ---------------| 22
| Tobbe ------------------| ~25
| Hedberg ---------------| 25+
| Micke04 ----------------| 21
| Zn4rK ------------------| 16
| Xyzi ---------------------| 17
| Tobias Turesson ------| 20
| ConnyFox --------------| 21
| Jonas -------Prel.-------| 22
| grazzy ------------------| 24
+--------------------------+-----

Tobbe 2005-06-13 17:07

OK, lite info snart tack - hur blir det? Någon?

Får jag inte besked senast imorgon så hoppar jag tyvärr av då jag har en del annat inplanerat också som måste klaffa till helgen...

Tobias Turesson 2005-06-13 17:38

Ta bort from tha list

Thomas 2005-06-13 18:08

Japp det börjar närma sig, lördag eftermiddag tycker jag vi kör på. Det har varit några önskemål om lördag till söndag, men inga fredag till lördag.

Många inresta som inte löst boende på annat sätt kommer bo på Hotell Scandic Rubinen på aveny'n ser det ut som.

http://www.scandic-hotels.se/rubinen.

Då är det enda kvar var vi skall mötas och vilken tid, jag föreslår i god göteborgssed Kopparmärra (Kungsportsplatsen).

Vad tror vi om 15:00 tiden? För tidigt/sent?

Thomas

grazzy 2005-06-13 19:22

Det låter bra Thomas, finns det nån som helst clue på vart det sedan bär av? Om det bara är öldrickning på schemat så lär det ju gå att ordna, men en lite mer civiliserad middag lär ju kräva lite förarbete av resturangen om vi kommer 15 pers?

Micke04 2005-06-13 19:43

Micke04 vill komma men hoppar av då det blir lite långt att resa från Stockholm... vore kul med något i slutet av sommaren i Stockholm!

Thomas 2005-06-13 19:43

Citat:

Originally posted by grazzy@Jun 13 2005, 19:22
finns det nån som helst clue på vart det sedan bär av? Om det bara är öldrickning på schemat så lär det ju gå att ordna, men en lite mer civiliserad middag lär ju kräva lite förarbete av resturangen om vi kommer 15 pers?
Nja det förslag som kommit upp var "Bamboo", jag ringde dit tidigare i veckan och då sa dom att vi skulle dyka upp bara.

Men är det någon annan som har nått bra förslag på var vi kan gå så skriv i tråden så ringer vi och kollar. Det var längesedan jag bodde i gbg så jag har lite dålig koll just nu på vad som är bra eller inte.

Jag hade gärna också sett att vi hade ett ställe vi kunde boka, dyk upp som på bamboo känns ju lite osäkert.

Har vi ingen göteborgare här?

Anyone?

Citat:

Micke04 vill komma men hoppar av då det blir lite långt att resa från Stockholm... vore kul med något i slutet av sommaren i Stockholm!
Japp det är en bit, sthlm vore kul på sen-sommaren, jag kommer!

Thomas

patrikweb 2005-06-13 20:21

Förmig spelar det ingen roll vilken dag/dagar det blir, känner ändå folk i GBG som jag bor hos om det är så.

15:00 är väl rätt okej, jag har en förmåga dock att alltid vara några timmar före ;)

Thomas 2005-06-14 01:35

Har PM'at till de som är intresserade för att höra om intresset fortfarande kvarstår.

PM'a mej om IPB missade någon :)

Thomas

Ni som jag redan stämt av med i tele/IM fick inget.

Ara 2005-06-14 01:59

jag tror det lär dyka upp mycket tjejer ....not!!

Mattias 2005-06-14 02:29

Citat:

Originally posted by Ara@Jun 14 2005, 01:59
jag tror det lär dyka upp mycket tjejer ....not!!
Hoho, så mycket pengar vi har så är det ju klart dem dyker upp :D

Tobbe 2005-06-14 11:26

För "vettigt folk" har jag plats i bilen från Skåne till Göteborg, med möjlighet till vissa avstickare. 1-3 platser beroende på hur trångt ni vill ha det.. :) PM'a eller svara i tråden.

Vilka ska bo på Avenyn (Rubinen)? Tänkte lägga en gruppbeställning isf, skriv en note i tråden om intresse finns, annars kör vi enskilda bokningar..

Mats 2005-06-14 13:42

Citat:

Vilka ska bo på Avenyn (Rubinen)? Tänkte lägga en gruppbeställning isf, skriv en note i tråden om intresse finns, annars kör vi enskilda bokningar..
Thomas, Jens och jag hänger på med Rubinen.

Kollade med Rubnen idag och det fanns gott om rum på lördag.

Har du koll på om man kan betala sina rum separat om du gör en gruppbeställning? (Vill ju gärna betala med företagets kort...)

// Mats

Mattias 2005-06-14 13:56

Funderar själv på ifall man skall natta på hotellet, känns lite dumt att stressa hem med tiderna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson