WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopias webmail (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31022)

nCo 2008-08-29 18:09

Nu hettar det till igen! När skall de erkänna?

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.176683

ztream 2008-08-29 18:29

Antingen ljuger Loopia eller så är de riktigt inkompetenta.

Frågan är vad som är värst.

nCo 2008-08-29 18:36

Jag antar att ni andra fått samma mail som jag idag men jag postar det ändå ifall någon är intresserad av mer lögner. Har klippt ut en del ointressanta bitar!

---

På grund av uppgradering av våra
system så har vi den sista tiden tyvärr haft en del störningar med e-posten
och även om det kanske inte påverkar alla våra e-postanvändare påverkar det
många. Många rapporterar att allt i stort sett fungerar som det ska även om det
ibland är något långsamt eller att man ibland måste testa att logga in två
gånger i rad...

Vissa har rapporterat om mystiskt försvunna e-postmeddelanden. Vi tar
naturligtvis mycket allvarligt på sådana uppgifter. E-post kan dock inte
försvinna när vårt e-postsystem tagit emot det, antingen blir det ett
felmeddelande tillbaka till avsändaren eller så levereras den till
mottagaren. Notera dock att om mottagaren har skräppostfilter aktiverat kan
e-posten hamna där av olika anledningar.

Vi uppdaterar driftbloggen när vi har information som tillför något till
ärendet. Ett ärende kommer inte markeras som löst ("Avslutat") förrän vi
verkligen är säkra på att det är löst. Även om du känner att den
informationen inte stämmer överens med hur ditt konto fungerar, avvakta om
möjligt gärna ytterligare uppdateringar innan du kontaktar oss.

ztream 2008-08-29 18:54

Nej jag får inga mail. Tack för paste :)

htiawe 2008-08-29 19:09

Ställer mig lite tveksam till Jonathans inblandning med rapporter om att Loopia försöker mörka. Ingen förutom Loopia vet hur det ligger till och att en annan aktör ska beskylla Loopia för att mörka är lite som att kasta glas i stenhus, jag hade hellre sett att han inte uttalat sig så hade inte Binero känts som ett litet webbhotell som ska fäkta med knytnävarna så fort tillfälle ges.

Nicklas 2008-08-29 21:21

Jag har inte heller fått det mailet!
I mina ögon är Loopia helt inkompetenta som inte klara att fixa problemet med mailen.

JonathanS 2008-08-29 21:41

Citat:

Originally posted by htiawe@Aug 29 2008, 18:09
... att en annan aktör ska beskylla Loopia för att mörka är lite som att kasta glas i stenhus, jag hade hellre sett att han inte uttalat sig så hade inte Binero känts som ett litet webbhotell som ska fäkta med knytnävarna så fort tillfälle ges.
Om det inte vore för att hela världen kan se vår driftinformation (ocensurerat, både i real-tid och med historik) så skulle jag hålla med dig. Låt den som är utan synd kasta första sten.

Och vi fäktas inte med knytnävar, utan med splash-banners ;)

Kedi 2008-08-29 23:58

http://www.king.com var jag tvungen att byta email adress på grund av att de studsade tillbaka. Jag har även vart med om att mail inte har kommit fram när jag har varit tvungen att skicka mail till mig själv.

htiawe 2008-08-30 04:32

Jonathan: Förvisso men ni är inte perfekta ni heller och jag tror att det kommer att kunna straffa er i framtiden då VonAnka dyker för femtielfte gången eller då erat dieselaggregat av någon anledning inte fungerar. Men det är klart att ni ska agera utefter hur ni vill att företaget ska uppfattas.

nCo 2008-09-01 14:07

Hahaha! Läs och gråt!

---

Hej,

Du får detta meddelande då du under fredagen eller natten till lördagen skickat ett e-postmeddelande till [email protected].

På grund av det arbete vi utför på vårt e-postsystem har detta meddelande inte nått oss. Vi har således inte kunnat läsa och hantera ditt ärende. Vi vore därför mycket tacksamma om du har möjlighet att skicka detta e-postmeddelande på nytt så ser vi till att hantera ditt ärende så skyndsamt som möjligt.
Arbetet har enbart påverkat e-post till adresser under domänen loopia.se. Inga andra mottagare påverkades.

Vi beklagar det inträffade och det extra arbete det medför för dig.

Med vänliga hälsningar,

Loopia AB

Kedi 2008-09-01 16:11

Återigen så krånglar Loopias webmail. Loopia suger verkligen nu.

Craxen 2008-09-01 19:52

Ny uppdaterad status hos loopia.....

Citat:

Status, e-post x 2

Postat 2008-09-01 av Jimmie Eriksson · Inga kommentarer · Tillkännagivanden

Som vi tidigare berättat så har vi under 2008 planerat att uppgradera vårt e-postsystem till ett bättre system, vilket är en del av investeringsplanen för 2008. För att förbättra prestandan på vårt e-postsystem förbereddes en uppgradering och flytt av alla e-postkonton till ett nytt system. När den processen startade blev vi tvungna att genomföra den långsammare än planerat på grund av stora spam-mängder. Idag är både en ny antispam-lösning och en uppgraderad plattform på plats.

Dessvärre har processen tagit mycket längre tid än förväntat och därför har vi upplevt försenade e-postleveranser och perioder med minimal tillgång till framförallt vår webbmail. Idag måndag har vi haft ett högt, men normalt antal kunder som använt vårt e-postsystem som vanligt. Vi har idag också ringt upp flera av våra största, mest aktiva e-postkunder, som kan bekräfta att tjänsten idag fungerat bra.

Vi förstår dock att vi måste övervaka tjänsten extra noga framöver samt finjustera vissa bitar. Ni kan vara helt säkra på att vi inte ger oss förrän tjänsten återigen fungerar optimalt för våra användare, hela tiden. Vi ser mycket allvarligt på den här händelsen och vi genomför därför en full genomgång av alla interna rutiner samtidigt som vi ökar investeringarna på e-postplattform, infrastruktur och övervakning för att motsvarande situationer inte ska uppstå i framtiden.

Vi kommer att fokusera på att återuppbygga förtroendet hos våra användare genom att leverera bra, driftsäkra och prisvärda lösningar. Dessutom kommer vi under hösten att lansera en bättre driftinformationstjänst.

Vi kommer att erbjuda fler kompensationsalternativ till alla berörda kunder. Vi kommer också att erbjuda de kunder som vill att flytta sin e-post till Microsoft Exchange 2007, utan extra kostnad. Vi återkommer med mer information om detta inom kort.

Om du har frågor, vänligen kontakta vår supportavdelning på adressen [email protected].

buran 2008-09-02 14:15

japp,då var det dags igen.
Mina mail kommer med 2 timmars fördröjning.
Eller man kanske ska vara glad att det åtminstone fungerar.

Danielos 2008-09-02 15:16

2 timmar fördröjning och upptill 24 timmars fördröjning kan vara normalt om Loopia kör med greylistning och den skickande emailservern är felkonfigurerad (vet inte dock om Loopia kör med greylistning ).

kalle_sthlm 2008-09-02 15:39

Haha... Loopia börjar bli riktigt komiska... Det här företaget kommer aldrig lyckas få en seriös stämpel igen. Konstigt att det kan gå så snabbt utför för något som var så stabilt..

Danielos 2008-09-02 16:31

Citat:

Originally posted by kalle_sthlm@Sep 2 2008, 15:39
Haha... Loopia börjar bli riktigt komiska... Det här företaget kommer aldrig lyckas få en seriös stämpel igen. Konstigt att det kan gå så snabbt utför för något som var så stabilt..

Håller jag nog inte med om, om Loopia får ordning på sitt email system igen och om det kommer att fungera bra i fortsättningen kommer förtroendet att öka och tom. vara större än innan. Om email fungerar dåligt fortfarande om en vecka håller jag med om vad du säger. De flesta webbhotell får problem med något förr eller senare. Loopia är Webblands och EgetForums största leverantör på vissa specifika tjänster och vi har fortfarande stort förtroende för Loopia.

htiawe 2008-09-02 16:50

Är det någon här som bestämt sig för att flytta från Loopia eller som rekommenderat sina klienter att byta?

Pewa 2008-09-03 23:15

Verkar gå trögt för Loopia.. min mail fungerar iof om än väldigt segt, har inte fått svar på mailet till supporten heller som skickades för ett dygn sedan.

nCo 2008-09-03 23:24

Jag skall flytta de mesta av mina kritiska siter. Ljuger om jag säger att det bara beror på epostproblemet men det var en avgörande faktor. Under året har jag haft oräkneligt många problem med Loopia så nu får det räcka, snålheten har definitivt bedragit visheten.

Men det känns väldigt nervöst ändå, jag vill inte ha många minuters nertid om jag flyttar och vem vet när registry@loopia får ändan ur vagnen. Det går ju inte ens att ringa till dem, bara maila.

Kedi 2008-09-04 01:11

Inte nog med det ... 102 av de 188 aktiverings mailen som jag fick från Blip/Blipville är skickade från Loopias IP. Loopia lägger detta på Blip/Blipville. Kruxet är om dessa 102 aktiveringsmail hade skickats via Blip/Blipville så hade det stått Basefarm och inte Loppia.

Blip/Blipville loggar nämligen inte IP på dem som reggar ett konto hos dem har jag fått kännedom om.

Craxen 2008-09-04 07:38

Vi har redan flyttat två av våra siter....

Pewa 2008-09-05 15:30

Vad finns det för vettiga alternativ till Loopia om man kollar liknande prisklass?

Jonathan P 2008-09-05 16:33

Citat:

Originally posted by Pewa@Sep 5 2008, 15:30
Vad finns det för vettiga alternativ till Loopia om man kollar liknande prisklass?
Binero.

JonathanS 2008-09-05 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Jonathan P
Citat:

Ursprungligen postat av Pewa

Binero.

:rolleyes: Great minds think alike.

OT: Trodde först att det stod www.suloofsweden.se i din signatur :lol:

Jonathan P 2008-09-05 17:15

Citat:

Originally posted by JonathanS@Sep 5 2008, 17:05
OT: Trodde först att det stod www.suloofsweden.se i din signatur :lol:
Jag är nöjd med mitt webbhotellskonto hos er men riktigt så nöjd är jag inte :P

Pewa 2008-09-22 18:41

Det verkar som Loopia börjar få ordning på e-posten igen.. min har iaf fungerat fint på slutet.

nsnu 2008-09-23 15:10

Idag verkar det inte gå så bra iaf. Jag får detta felmeddelande när jag försöker logga in:

A fatal error has occurred
DB Error: connect failed
Details have been logged for the administrator.

Kedi 2008-10-29 11:07

Det går inte att logga in på webmailen. Login failed dyker upp trots att man har fyllt i rätt uppgifter.

Tez 2008-10-29 11:19

Japp, börjar krångla här igen för mig också. Även om jag inte kör webbmail.

Kedi 2008-10-31 11:10

Suck ... Loopia skriver att webbmailen funkar som det ska. Trots detta går det inte att logga in via webbmailen. Alltså funkar det inte som det ska.

nord84 2008-10-31 17:24

Nån som nappat på att byta till deras Microsoft Hosted Exchange 2007 (står om detta i nyhetsbrevet)? Bättre?

Kedi 2008-11-28 11:29

Någon mer som har problem med webbmailen hos Loopia idag.

Undoredoo 2008-11-28 12:25

Svar ja.

Ara 2008-11-28 14:13

Det är ju fan inte sant, hur är mailen nere IGEN

Undoredoo 2008-11-28 14:45

Jag byter nu. Mitt egna abonnemang hos Loopia går ut om ca två veckor och det blir ingen förnyelse. Hoppar på en bekants co-location-server istället. Går förvisso miste om Loopias admingränssnitt (som jag gillar), men nu får det helt enkelt räcka.

Eventuellt flyttar jag även över de kunder som också ligger hos Loopia, men det får bli en senare fråga.

Trist Loopia.

tartareandesire 2008-11-28 16:09

Använd er inte av webbmailen.... Har redan sagt det en gång förut =)

tartareandesire 2008-11-28 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Jonathan P
Citat:

Binero.

Inte för att jag vill klanka ner på Binero (som jag själv använder en del) men har inte Loopia bättre upptid fortfarande? (nu menar jag inte mailen då, den kan man klara sig utan)

JonathanS 2008-11-28 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Originally posted by -Jonathan P@Sep 5 2008, 16:33
Citat:

Binero.

Inte för att jag vill klanka ner på Binero (som jag själv använder en del) men har inte Loopia bättre upptid fortfarande? (nu menar jag inte mailen då, den kan man klara sig utan)

Den frågan kan bara Loopia svara på, eftersom de inte har någon publikt tillgänglig statistik över sin upptid. I det senaste webbhotellstestet från Internetworld hade Binero 99,69 % upptid (på webb) och Loopia hade 99,86 % upptid (på webb). Vår tillgänglighet har dock förbättrats markant sedan dess, denna månad har vi en upptid (på samtliga servrar och tjänster) på 99,95 %. Då har vi även utfört ett väldigt stort antal servermigreringar under november månad.

Undoredoo 2008-12-01 09:44

En ganska "rolig" historia som ägde rum under fredagen. Mailen strulade ju som sagt redan från morgonen (återigen), och då passade jag på att skicka ett sakligt mail till Loopia där jag beskrev att min nästa faktura blir den sista, om inget mirakel inträffar. Nämnde också att kompesationen som erbjöds var ett skämt.

Dagen gick och jag kunde inte läsa mail. Tidigt på eftermiddagen uppenbarade sig möjligheten att köra på en polares co-location-server till ett förmånligt pris och med fläckfri historik vad gäller nertid. Jag bestämmer mig för att köra på det, och skickar in uppsägningen till Loopia. Klockan är väl typ 16.30 vid det här laget har jag för mig.

Fem minuter senare börjar mailen fungera igen och ett svar från Loopia på mitt tidigare mail har inkommit. De ber om ursäkt för strulet som har varit och erbjuder rabatt på min kommande faktura, på en summa motsvarande 3 månader.

Tänk om jag hade kunnat läsa mailen några timmar tidigare...då hade jag kanske nappat. ;)

Fast troligtvis inte ändå. Rabatten hjälper ju inte mycket om mailen fortsätter att strula.

Kedi 2009-02-03 09:39

Någon mer som har problem att logga in via webmailen idag?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson